مقالات

آرایش پوست خشک و نکات و ترفندهای آن

آرایش پوست خشک

آرایش پوست خشک به دلیل ویژگی‌های این نوع پوست بسیار سخت است. اما اگر به بهترین میکاپ آرتیست مراجعه کنید آرایشی بی‌نقص و یکدست خواهید داشت. زیر سازی پوست خشک سخت است و ممکن است که با پوسته شدن صورت در زمان آرایش مواجه شوید. میکاپ برای پوست خشک به خوبی جذب نمی‌شود. در نواحی که پوست خشک است، محصولات آرایشی می‌ماسد یا پوسته پوسته می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از مواقع، میکاپ عروس برای پوست‌های خشک، در صورت غیر حرفه‌ای بودن میکاپ آرتیست، آرایشی نامنظم و ناخوشایند خواهید داشت. ابتدا برای این نوع پوست، رطوبت پوست را حفظ کنید و از بهترین پرایمر برای پوست خشک استفاده کنید.همچنین از بهترین لوازم آرایشی برای پوست خشک استفاده کنید. این محصولات باید متناسب با این نوع پوست باشد و رطوبت پوست را تامین کند.
بنابراین آماده‌سازی پوست و استفاده از بهترین لوازم آرایشی متناسب با پوست خشک دو قدم خیلی مهم و اساسی برای آرایشی بی‌نقص می‌باشد.با انجام این دو کار حتی از فاصله نزدیک هم آرایشی یکدست و زیبا دارید. در ادامه این مطلب از بهترین میکاپ آرتیست زاهدان سایت آزاده بدخشان با رعایت نکته‌های ذکر شده می‌توانید آرایش شیک و بی نقصی داشته باشید.

نحوه آرایش پوست خشک و نکاتی که باید بدانید

در زیر به تمامی نکات آرایشی برای پوست خشک که هر خانومی باید بدانید به طور کامل پرداخته‌ایم:

مرحله 1 : آماده سازی پوست خشک قبل از میکاپ و زیر سازی پوست خشک

در ادامه مطلب به طور کامل به زیر سازی پوست خشک پرداخته‌ایم:

شستشوی صورت

ابتدا صورت خود را بشویید. برای میکاپ عروس فرقی نمی‌کند که چه نوع پوستی داشته باشید، در مرجله اول قبل از آرایش باید صورت خود را بشویید. با انجام این کار پوستی تمیز و صاف و یکدست برای جذب مواد آرایشی دارید. علاوه بر این موضوع، شستشوی صورت باعث از بین رفتن آلودگی‌ها و باقیمانده‌های آرایش قبلی از صورت می‌شود. یکی دیگر از فواید شستشوی صورت این است که مانع از مسدودی منافذ پوست می‌شود. حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای شستشوی صورت از شوینده‌های مخصوص پوست خشک استفاده کنید. شوینده‌های پوست چرب و نرمال قوی‌تر است. پس به هیچ عنوان از آنها استفاده نکنید. زیرا باعث خشکی بیشتر پوستتان می‌شود.

آبرسانی پوست

بعد از شستشوی صورت باید پوست را با مرطوب کننده‌های مناسب پوست خشک آبرسانی کنید. اول از همه بر روی قسمت‌های خشک پوست تمرکز کنید و آنها را آبرسانی کنید. اغلب افراد در نواحی اطراف بینی، بین دو ابرو قسمت‌های خشک‌تری دارند. برای آرایش پوست خشک حتما از مرطوب کننده و آبرسان قوی مخصوص پوست‌های خشک استفاده کنید.حتما به این نکته توجه کنید که مقدار مناسبی از کرم را بر روی پوست بزنید. زیرا مقدار زیاد کرم مرطوب کننده باعث چربی پوست می‌شود. چنانچه پوست خشکی دارید می‌توانید از کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. در این صورت وضعیت پوستتان متعادل می‌شود. مرطوب‌کننده‌های عمیق و قوی در بازار علاوه بر آبرسانی پوست باعث تقویت و تغذیه پوست می‌شود.

بهترین پرایمر برای پوست خشک

پرایمر نوعی ژل یا کرم مخصوص است که قبل از آرایش استفاده می‌شود. پرایمر زیرساز آرایش می‌باشد و پوست را برای آرایش آماده می‌کند. همچنین باعث صافی بیشتر پوست می‌شود. حتما برای آرایش پوست خشک از پرایمر استفاده کنید. چرا که مواد آرایشی بدون ماسیدگی بر روی پوست می‌نشیند. نحوه پرایمر زدن برای پوست خشک بدین صورت است که ابتدا باید مقدار کمی از آن را با اگشت بردارید و با بیوتی بلندر بر روی پوست پخش کنید. در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید. مقدار مناسب آن به اندازه یک نقطه برای چانه و بینی و یکی از نواحی بزرگتر مانند گونه و پیشانی است.

آرایش با پرایمر مخصوص چشم

پرایمر چشم باعث می‌شود تا آرایش چشم مجلسی شیکی داشته باشید. با استفاده از این محصول آرایشی، آرایش بهتر بر روی پوست می‌نشیند و راحت‌تر پخش می‌شود. علاوه بر این موضوع، باعث هماهنگی و همرنگی پشت پلک با سایر قسمت‌های پوست می‌شود. برای پوست خشک پرایمر چشم بسیار مناسب است. زیرا بدون چربی پوست، پشت پلک را مرطوب می‌کند و آرایش چشم بسیار خوبی خواهید داشت. روی هر پلک مقدار کمی از آن را بردارید و با انگشت پخش کنید.

آرایش پوست خشک با استفاده از بالم لب

پوست‌های خشک معمولا لب خشک و ترک خورده‌ای دارند. خشکی و ترک لب باعث می‌شود تا رژ لب به خوبی بر روی پوست لب ننشیند و روی لب‌ها پخش نشود. در این صورت آرایش لب ظاهری ناخوشایند دارد. بنابراین قبل از رژلب با بالم لب، لب‌های خود را چرب و مرطوب کنید.

مرحله 2 : نحوه کرم پودر زدن و کانسیلر برای پوست خشک

در این بخش به نحوه زدن کرم پودر و کانسیلر برای پوست خشک میپردازیم:

استفاده از کرم پودر و کانسیلر پوست خشک

کرم پودر برای پوست خشک بیشتر از مابقی کرم‌پودرها خاصیت مرطوب کنندگی دارد. به همین دلیل اگر از کرم پودر متناسب با پوست خشک استفاده کنید پوست نرم و صافی خواهید داشت. همچنین تا زمانی که آرایش دارید، پوستتان آبرسانی و تغذیه می‌شود. نحوه کرم پودر زدن پوست خشک یکی از مشکلاتی است که افراد دارای این نوع پوست دچار آن هستند. برای کرم پودر و بهترین پنکک برای پوست خشک باید از برندهای برتر آرایشی استفاده کنید. برای انجام این کار حتما از مشاوران پوستی در فروشگاه‌های آرایشی کمک بگیرید و بهترین گزینه را بخرید. در این صورت آرایش پوست خشک به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

استفاده از کرم پودر مایع برای آرایش پوست خشک

کرم پودرها انواع مختلفی نظیر پودری و مایع دارند. کرم پودرهایپودری برای پوست چرب مناسب است. زیرا چربی پوست باعث جذب بهتر پودر می‌شود. اما پوست‌های خشک باید ار نوع مایع آن استفاده کنند. زیرا نوع پودری آن باعث خشکی بیشتر پوست خشک می‌شود.

پخش کرم پودر روی صورت

مقداری از کرم پودر را بر روی پوست بزنید. برای خشک کردن آن از براش‌های آرایشی و یا اسفنج استفاده کنید. این کار را برای همه نواحی صورت بجز پلک و زیر چشم انجام دهید.چنانچه پوست خشکی دارید با پوسته پوسته شدن پوست مواجه هستید. بنابراین از براش به جای انگشت استفاده کنید. در این صورت کرم پودر به خوبی بر روی پوست پخش می‌شود.براش را به محکمی بر روی پوست فشار ندهید. بلکه با حرکات ضربه‌ای و تکرار شونده برای پخش کرم پودر استفاده کنید.

استفاده از کانسیلر برای آرایش پوست خشک

برای پوست خشک از کانسیلرهای مایع یا کرمی استفاده کنید. ابتدا کانسیلر را بر روی نواحی صورت بخصوص زیر چشم بزنید و با براش مخصوص زیر چشم پخش کنید.

استفاده اسپری فیکس برای آرایش پوست خشک

از اسپری فیکس به جای پودر فیکس استفاده کنید. برای استفاده از آن، آن را دور از صورت بگیرید و بر روی صورت اسپری کنید. اسپری فیکس خاصیت مرطوب کنندگی پوست را دارد.

مرحله 3 آرایش پوست خشک

بعد از اینکه کرم پودر و کانسیلر را به خوبی پخش کردید طبق مراحل زیر آرایش خود را تکمیل کنید:

آرایش چشم‌ها

قبل از آرایش چشم از پرایمر در اطراف چشم خود استفاده کنید. سپس آرایش چشم را مثل همیشه انجام دهید. با وجود پرایمر راحت‌تر می‌توانید سایه چشم و سایر مواد آرایشی را روی چشم پخش کنید. اگر فکر می‌کنید پشت پلک شما خشک است به جای خط چشم مدادی از خط چشم مایع استفاده کنید. همچنین برای آرایش پوست خشک می‌توانید از سایه چشم‌های کرمی استفاده کنید. چراکه ترکیب کردن آنها از سایه‌های پودری راحت‌تر است.

استفاده از رژگونه مایع از مراحل آرایش پوست خشک

اگر گونه و نواحی اطراف پوست آن خشک است از رژگونه‌های مایع یا استیکی استفاده کنید. رژگونه‌های مایه نرم‌تر و راحت‌تر روی پوست پخش می‌شوند. علاوه بر این در روزهای گرم که زیاد عرق می‌کنید، رژگونه‌های مایع ماندگاری بیشتری دارد. برای استفاده از رژگونهع مایع مقداری از آن را روی گونه بگذارید و با قلموی مخصوص آن را پخش کنید.

استفاده از رژلب

بعد از استفاده از کرم پودر ، رژگونه و آرایش چشم ممکن است لب‌ها دوباره خشک شوند. بنابراین مقداری بالم لب روی لب‌هایتان بزنید و کمی صبر کنید و سپس رژلب بزنید. سعی کنید از رژلب‌های مات یا رژلب‌هایی که طولانی مدت هستند، استفاده نکنید. با این حال اگر قضد دارید از رژهای مات استفاده کنید برای اینکه از خشکی آن کم کنید از بالم لب یا وازلین روی آن استفاده کنید. برای این کار مقداری از بالم لب یا وازلین را با نوک انگشت روی لب بزنید. با اینکار لب‌ها، مرطوب‌تر می‌شوند.

هایلایتر یکی از مراحل آرایش پوست خشک

اگر با انجام تمامی مراحل بالا، فکر می‌کنید هنوز صورتتان خشک و بی‌روح است با استفاده از هایلایترهای مایع به چهره‌تان طراوت بدهید. برای زدن هایلایتر روی پوست می‌توانید از نوک انگشتتان استفاده کنید. البته لازم است بدانید که استفاده از هایلایتر خشکی پوستتان را کم‌تر نمی‌کند. اما باعث می‌شود تا ظاهری باطراوت‌تر و سالم‌تر داشته باشید.

تکرار مجدد آرایش

هر دواساعت آریشتان را بررسی کنید و اگر حس می‌کنید بخشی از پوست در حال پوسته پوسته شدن است، پوستتان را احیا کنید. ابتدا با موچین پوسته‌های صورت را به آرامی بردارید و سپس کرم مرطوب کننده روی نواحی خشک بزنید. با مرطوب کننده پوستتان دوباره تغذیه و مرطوب می‌شود. در استفاده از مرطوب کننده زیاده روی نکنید. و زیاد آن را روی صورت پخش نکنید. چون در این مرحله هرچقدر پوست را مالش دهید باعث پاک شدن یا بهم ریختن کرم پودر و کانسیلر می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *