مقالات

آرایش پلک افتاده و آموزش سایه زدن برای این نوع چشم

آرایش پلک افتاده

افرادی که پلک افتاده دارند دائما به دنبال آموزش آرایش پلک افتاده هستند. اما این را بدانید که همه چشم‌ها زیبا هستند و فرقی نمی‌کند که چه نوع چشمی داشته باشید. با این حال ما در ادامه این مطلب از سایت آزاده بدخشان بهترین میکاپ آرتیست زاهدان به شما کمک خواهیم کرد تا چشمانی جذاب‌تر و گیراتر داشته باشید. یکی از دلایل افتادگی پلک بالا رفتن سن است. هرچه سن بیشتر باشد افتادگی پلک هم بیشتر است. بهترین روشی که باعث می‌شود تا چشم‌های زیباتری داشته باشید میکاپ مناسب برای پلک‌های افتاده است.

اگر جزو افرادی هستید که پلک‌هاتی افتاده دارید شاید کمی میکاپ و آرایش چشم مجلسی برای شما سخت باشد. همچنین عدم آگاهی از آرایش چشم افتاده و استفاده از اصول نامناسب باعث می‌شود تا زیبایی چهره کمتر شود. برای مثال آرایش چشم دودی یا گربه‌ای در صورت عدم رعایت تکنیک‌ها باعث می‌شود تا چشم‌های شما جلوه‌ای بد داشته باشد.  در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ترفندها و تکنیک‌های آرایش چشم برای پلک افتاده بیشتر آشنا شوید.

ویژگی‌ها و شناخت پلک افتاده

افرادی که پلک افتاده دارند فضای پشت پلک آنها به طور کامل قابل مشاهده نیست. خط پلک در پشت این نوع فرم چشم پنهان است. زمانی که پلک، فضای خود را نشان ندهد، طبیعتا آرایش چشم هم دیده نمی‌شود.  اگر اشتباهات آرایشی در زمان آرایش این نوع فرم چشم انجام دهید باعث می‌شود تا افتادگی پلک دو برابر شود. درست است که آرایش این نوع چشم کمی سخت‌تر از آرایش دیگر چشم‌ها است اما نگران نباشید با رعایت کردن موارد ذکر شده در این مطلب می‌توانید زیبایی چشمان خود را چند برابر کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که پلک شما هم افتاده است یا خیر ابتدا یک آیینه بردارید و به فرم چشمان خود دقت کنید. اگر خط پلک شما دیده نشود یا قسمتی از استخوان روی خط پلک را پوشانده باشد یعنی اینکه شما پلک افتاده‌ای دارید.همچنین اگر مراسم عروسی شما نزدیک است و چشم‌هایی با پلک افتاده دارید حتما برای میکاپ عروس خود به یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای مراجعه کنید تا پف چشم شما را محو کند.

ترفندهای آرایش پلک افتاده و پف دار

باید در زمان میکاپ این نوع فرم چشم دقت زیادی داشته باشید تا زیباتر شوید. در زیر به تمامی مراحل این نوع میکاپ به صورت قدم به قدم اشاره کرده‌ایم:

استفاده از پرایمر از ترفندهای آرایش پلک افتاده

از پرایمر برای آرایش همه نوع فرم چشم مانند آرایش پلک چروک هم استفاده می‌شود. اما استفاده از این محصول برای پلک افتاده بسیار مهم است و تا حدود کمی پف چشم را کمتر می‌کند. برای چشم‌های پف دار و افتاده حتما پرایمر را پشت پلک بزنیدتا آرایش چشم ماندگار شود و از ریختن آرایش جلوگیری شود. حتما از قلم‌های تخت کوچک یا نوک انگشت برای زدن پرایمر پشت پلک استفاده کنید و بعد از زرن آن 1 دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوست شود.

روش صحیح کرم پودر برای آرایش پلک پف دار

زمانی که می‌خواهید کرم پودر بزنید اول به صورت نقطه نقطه به قسمت‌های سفت‌تر صورت بمالید. مانند گونه، چانه، پیشانی. سپس به صورت مورب با دست یا براش مخصوص کرم پودر را به دیگر نواحی صورت پخش کنید. اگر زیر چشم‌های شما چروک است باید خیلی آرام و با نوک انگشت، کرم پودر را زیر چشم به صورت ضربه‌ای بزنید. با این کار مواد کرم پودر در یکجا جمع نمی‌شوند و خط و خطوط چشم بیشتر نشان داده نمی‌شود.

نحوه آرایش چشم با پلک افتاده به صورت حرفه‌ای با استفاده از کانسیلر

برای محو تیرگی زیر چشم از کانسیلر استفاده کنید تا تیرگی‌های زیر چشم محو شود. برای انتخاب کانسیلر باید به رنگ پوست دقت کنید و کانسیلر را یک یا دو درجه روشن‌تر از پوست تهیه کنید. کانسیلر را نباید زیر چشم بمالید. بلکه باید خیلی آهسته با نوک انگشت یا قلم مخصوص به صورت ضربه‌ای زیر چشم پخش کنید.

فیکس کردن آرایش پلک افتاده

بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید حتما پشت پلک را فیکس کنید. برای این کار مقداری پودر فیکس یا پنکیک را با یک براش کوچک پشت پلک بزنید. فیکس کردن چشم کاری می‌کند که چروک‌های پلک پر شود و سایه درون چین و چروک‌های چشم جمع نشود. همچنین زمانی که می‌خواهید سایه چشم را محو کنید بسیار راحت هستید و یک سطح صاف و یکدست پشت پلک ایجاد می‌شود.

آرایش ابروها

آرایش ابروها در میکاپ چشم و آرایش پلک افتاده بسیار مهم است. حالت ابروها نقش زیادی در حالت چشم دارد. اگر می‌خواهید پلک‌های خود را کمی بالاتر و بلندتر نشان دهید باید مدل ابروها به سمت بالا باشد. برای این کار نباید انتهای ابرو را به سمت پایین بیاورید و یک حالت خمیده و هلالی به ابرو دهید. هیچگاه دنباله ابرو را بلند نکشید و قوس گرد به ابروها ندهید. زمان آرایش ابرو با مداد یا هر چیز دیگری قسمت پایینی ابرو را خیلی پر نکنید. فقط باید برای آرایش این نوع چشم قسمت بالای ابرو را پر کنید. سپس  با صابون ابرو، تارهای ابرو را به سمت بالا شانه بزنید و ابروها را لیفت کنید.

 سایه برای پلک افتاده

برای آرایش این نوع فرم چشم از سایه‌هایی که مات هستند استفاده کنید و با قلمو یا براش مخصوص سایه آن را پشت پلک پخش کنید. ترجیحا از سایه‌های براق استفاده نکنید. اما اگر به سایه‌های براق و سایه گلیتر علاقه دارید به قسمت میانی پلک سایه یا هایلایتر بزنید.

مراحل سایه زدن برای پلک افتاده و ایجاد یک آرایش جذاب برای پلک‌های افتاده

برای اینکه آرایش پلک افتاده جذابی داشته باشید سایه چشم را طبق مراحل زیر به چشم‌ها بزنید:

  1. ابتدا یک سایه قهوه‌ای رنگ که نسبتا روشن باشد بردارید. با براش گرد یک خط فرضی بالای پلک خود بکشید. چین پلک همان خط فرضی است. کمی بالاتر از چین پلک، سایه چشم را به صورت رفت و برگشتی و هلالی پشت پلک بزنید. انتهای سایه را به سمت نوک ابرو متمایل کنید. با چشم نیمه باز آرایش چشم پلک افتاده را انجام دهید. سپس با براش بزرگتر سایه را بلند کنید. این نوع سایه چشم باعث می‌شود تا پلک بالاتر نشان داده شود.
  2. بعد از این مرحله یک سایه تیره‌تر از رنگ قبلی بردارید. دقت کنید که رنگ انتخابی باید در یک خانواده قرار داشته باشد. یعنی هر رنگ با رنگ دیگر یکی دو درجه تفاوت داشته باشد. پس یک رنگ قهوه‌ای کمی تیره‌تر انتخاب کنید و بر روی چین پلک بزنید. براش را به صورت رفت و برگشتی روی چین بکشید و آن را کمی محو کنید. این رنگ را به هیچ عنوان روی گوشه داخلی چشم نزنید و فقط بر روی 2/3 خارجی پلک آن را پخش کنید. قسمت انتهایی و گوشه داخلی چشم را تیره کنید و یک حرف V در گوشه‌ی خارجی پلک ایجاد کنید. این سایه تیره به چشم‌ها  عمق می‌دهد و چشم را گودتر و درشت‌تر نشان می‌دهد.
  3. در این مرحله یک سایه رنگ روشن مثل کرمی یا کاراملی روی قسمت برآمده چشم بزنید. یعنی بالای مژه و پایین چین پلک بزنید. این رنگ روشن را تنها در همین قسمت بزنید و گوشه داخلی چشم را هم محو کنید. اصلا سمت گوشه خارجی چشم نروید. مقداری از این سایه را پایین قوس ابرو بزنید. فقط روی استخوان پلک و زیر قوس ابرو را روشن کنید. این کار چشم را درشت می‌کند و پلک را بالا می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *