مقالات

پرایمر سایه چشم چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

پرایمر سایه چشم

پرایمر سایه چشم نوعی لوسیون نرم کننده با حالتی کرمی است که قبل از آرایش چشم برای یکدست شدن پوست و داشتن میکاپی صاف بکار می‌رود. این زیر ساز سایه علاوه بر ایجاد آرایش یکدست چشم، ماندگاری سایه و آرایش چشم را نیز افزایش می‌دهد. نحوه استفاده از پرایمر چشم بسیار راحت بوده و در اطراف پوست چشم و پلک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سبک بودن پرایمر سایه و عدم ایجاد سنگینی روی چشم یکی از تفاوت‌ها و فرق پرایمر چشم و صورت می‌باشد. شما می‌توانید با پرداخت قیمت پرایمر سایه چشم، پرایمر برای چروک زیر چشم را تهیه و پیش از میکاپ بکار ببرید و تاثیر فوق العاده آن را در افزایش جلوه سایه چشم و جلوگیری از ریزش، پاک شدن و بهم ریختن میکاپ مشاهده نمایید.

همانطور که شاید شما هم با آن روبرو شده باشید، ماسیدگی و محو شدن سایه پشت پلک یکی از موارد ناخوشایند در میکاپ است. اما با زیر ساز سایه یا بیس سایه این مشکل برطرف شده است و می‌توان برای مدت طولانی آرایش چشم را به زیبایی اول نگه داشت. در ادامه این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان بیشتر به اینکه پرایمر چشم چیست؟ نحوه استفاده و قیمت پرایمر چشم و … خواهیم پرداخت.

پرایمر چشم یا پرایمر سایه چشم چیست؟

پرایمر سایه چشم محصولی مفید برای جلوگیری از تجمع سایه پشت پلک و کمرنگی و بهم ریختگی آرایش چشم می‌باشد. زیر ساز سایه کاربردی مشابه با پرایمر صورت دارد و پشت پلک را برای اجرای میکاپی بی نقص، آماده و یکدست می‌کند. البته تنها کاربرد بیس سایه برای آرایش چشم نیست و این محصول می‌تواند سبب افزایش ماندگاری سایه روی پشت پلک شود. معمولا پرایمر سایه چشم در رنگ‌های نزدیک به پوست و خنثی عرضه می‌شوند و به علت فرمولاسیونی که دارند سایه چشم روی آن‌ها پررنگ‌تر و زنده‌تر بنظر خواهد رسید.

پرایمر چشم حالتی کرمی داشته و قبل از آرایش پلک افتاده، آرایش چشم های حساس و در کل آرایش چشم برای یکدست شدن پوست پشت چشم و افزایش دوام میکاپ بکار می‌رود. در واقع یکی از روش‌های فیکس کردن آرایش و روش های ثابت کردن میکاپ چشم استفاده از زیر ساز سایه است. پرایمر سایه چشم دارای مواد مرطوب‌کننده‌ و نرم‌کننده‌ای است که باعث جلوگیری از آسیب مواد آرایشی به پوست می‌شود. این محصول همچنین موجب جلوگیری از پوسته پوسته شدن مواد آرایشی روی پوست خشک می‌گردد.

مزایای استفاده از پرایمر سایه

شاید بسیاری از افرادی که نمی‌دانند این محصول چیست، با خود گمان کننده خرید زیر ساز سایه ضرورتی ندارد. اما استفاده از پرایمر سایه چشم مزایایی دارد که بی شک شما را نسبت به خرید این محصول ترغیب می‌کند:

  • با استفاده از زیر ساز سایه چین و چروک‌های چشم محو خواهد شد و سایه با رنگ و لعاب بهتری روی پلک بنظر می‌رسد.
  • فرمولاسیون این محصول بگونه‌ای است که باعث می‌شود آرایش چشم اسموکی، خط چشم گربه ای و انواع مدل‌های خط چشم و سایه چشم روی پلک براق‌تر، پررنگ‌تر و شاداب‌تر نشان داده شوند.
  • استفاده از پرایمر سایه چشم برای افراد با پوست‌های خشک باعث می‌شود، از تیره شدن و ماسیدن سایه و همچنین پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری شود.
  • درصورتی که دارای پوست چرب هستید و تصمیم به انجام آرایش پوست چرب دارید، ممکن است به دفعات تیره شدن کرم پودر روی صورت را شاهد بوده باشید. پرایمر چشم به دلیل بافت سبک با کنترل چربی پوست و کاهش چربی اطراف چشم و لب سبب شفافیت پوست و دوام میکاپ خواهد شد.
  • با توجه به چرب شدن پشت پلک در طول روز و محو شدن سایه چشم و یا ماسیدن آن، استفاده از پرایمر چشم به دلیل جلوگیری از ترشح چربی پشت پلک، سبب افزایش دوام میکاپ می‌شود.
  • استفاده از زیر ساز سایه باعث تثبیت و ماندگاری خط چشم می‌شود و از پخش شدن آن جلوگیری می‌کند.
  • پوشش دهی منافذ پوست و یکدست و صاف کردن پوست پشت پلک
  • جلوگیری از براقی و ماتی پوست‌های چرب
  • از بین بردن جوش، آکنه، لک پوستی و… در چشم و زیر چشم

کاربرد پرایمر چشم

اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد پرایمر سایه چشم افزایش دوام و ماندگاری آرایش است. اما این محصولات کاربردهای دیگری نیز دارند که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • کمک به بلند بهتر سایه چشم
  • صاف و یکدست شدن پوست پلک
  • کمک به قوی‌تر شدن پیگمنت‌های سایه
  • مناسب سایه‌های شاین و مات
  • نمایان شدن رنگ اصلی سایه روی پلک
  • جلوگیری از تعریق پشت پلک و بهم ریختگی میکاپ

علاوه بر آن استفاده از پرایمر سایه چشم برای افراد با پوست چرب بسیار مناسب می‌باشد؛ زیرا این محصول به چرب و براق شدن بیش از حد پلک و ریزش و بهم ریختگی سایه و خط چشم کمک می‌کند.

نحوه استفاده از پرایمر چشم

برای نحوه استفاده از پرایمر چشم باید ابتدا روی پوست تمیز مقداری کرم دور چشم یا مرطوب کننده استفاده کنید. با این کار آبرسانی پوست پلک انجام می‌شود و در گذشت زمان ترک یا خطی روی آن بوجود نمی‌آید. سپس لایه‌ای نازک از پرایمر سایه چشم را بر روی پوست اطراف چشم بزنید. بدین منظور باید از خط رویش مژه‌های بالا آغاز و به سمت ابروها پیش روید. استفاده از آن در ابرو نیز باعث افزایش ماندگاری سایه ابرو خواهد شد. بعد از پایان نحوه استفاده از آن، چند دقیقه برای جذب شدن زیر ساز سایه صبر کنید و سپس آرایش چشم را شروع نمایید.

زمان استفاده از پرایمر چشم

یکی از نکات مهم در زمان استفاده از پرایمر سایه چشم زمان استفاده از آن است. استفاده از بیس سایه برای آرایش روزانه یا آرایش اداری مناسب نیست. همچنین استفاده بیش از حد آن موجب کاهش چربی پوست پلک و همچنین پیری زودرس آن خواهد شد. از این رو پینشنهاد می‌شود که از پرایمر برای چروک زیر چشم تنها در مراسمات خاص و آرایش شب استفاده نمایید.

فرق پرایمر چشم و صورت چیست؟

یکی از اصلی‌ترین فرق پرایمر چشم و صورت ترکیبات مورد استفاده در این محصولات است. معمولا پرایمر صورت بافتی سنگین دارد و برای استفاده در پوست حساس اطراف چشم مناسب نیست. این در حالی است که پرایمر سایه چشم به صورت اختصاصی برای پوست اطراف چشم و پلک‌ها طراحی شده است.

انواع پرایمر سایه چشم چیست؟

پرایمر برای چروک زیر چشم شامل دو نوع رنگی و بی رنگ هستند. مدل بی رنگ تنها جهت افزایش ماندگاری آرایش چشم و نوع رنگی برای پوشش تیرگی و لک‌های پوست دور چشم بکار می‌روند. قیمت پرایمر سایه چشم بسته به نوع آن متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *