مقالات

آموزش ریمل زدن چشم حرفه ای و مهم ترین نکات آن

آموزش ریمل زدن چشم حرفه ای و مهم ترین نکات آن

اگر می‌خواهید ریمل زدن چشم حرفه‌ای را یاد بگیرید و به بهترین شکل طرز زدن ریمل حجم دهنده را انجام دهید باید نکاتی را رعایت کنید. با رعایت کردن نکات روش ریمل زدن مژه های کوتاه، زیبایی چشم‌های شما چند برابر می‌شود. آرایش چشم یکی از مهم‌ترین مراحل میکاپ عروس و انواع سبک‌های میکاپ نظیر آرایش چشم اسموکی، آرایش هالیوودی، آرایش خلیجی و … است. طرز زدن ریمل حجم دهنده و جلوگیری از چسبیدن مژه ها هنگام ریمل زدن چشم نیز از مهم‌ترین مراحل برای آرایش چشم به شمار می‌رود.

علاوه‌بر خرید و انتخاب بهترین برند ریمل مژه، آموزش ریمل زدن بدون فرمژه و آموزش ریمل زدن با فرمژه نیز در زیبایی چشم‌ها بسیار تاثیرگذار است. مارک ریمل بستگی به نوع چشم و مژه‌های شما دارد. این محصول آرایشی تنها در عرض چند دقیقه چشمانی زیبا را به شما تحویل می‌دهد. اما اگر بلند نباشیم چگونه ریمل بزنیم که مژه ها بلند شود، از جلوه و زیبایی چشم‌ها می‌کاهیم. ریمل زدن چشم، تکمیل‌کننده آرایش شما است. پس در این مطلب از سایت بهترین میکاپ آرتیست زاهدان، آزاده بدخشان با ما همراه باشید تا آموزش ریمل زدن اصولی و حرفه‌ای در خانه، روش ریمل زدن مژه های کوتاه، نحوه ریمل زدن با قاشق و جلوگیری از چسبیدن مژه ها هنگام ریمل زدن چشم را به شما عزیزان به طور کامل آموزش دهیم.

آماده سازی چشم‌ها و آموزش ریمل زدن با فرمژه

قبل از شروع ریمل زدن چشم باید مراحلی مثل سایه زدن و اجرای خط چشم را انجام دهید. برای آموزش ریمل زدن با فرمژه قبل از هر چیزی ابتدا مژه‌های خود را بشویید. سپس از کمی مرطوب کننده و پرایمر بر روی مژه‌ها بزنید. این 2 محصول آرایشی سبب می‌شوند تا در طرز زدن ریمل حجم دهنده، ریمل به خوبی بر روی مژه‌ها بنشیند. حتما قبل از ریمل زدن چشم، از فرمژه برای مژه‌ها استفاده کنید. با استفاده از فر مژه چشم‌ها باز و درشت‌تر می‌شود. ریمل زدن چشم با فرمژه را 3 مرتبه تکرار کنید.

برای آموزش ریمل زدن با فرمژه و استفاده از فرمژه، آن را نزدیک به ریشه و وسط مژه‌ها به مدت 5 ثانیه نگهدارید. برای این کار هیچ ماده‌ای نباید بر روی مژه‌ها باشد. چراکه باعث شکستگی و آسیب دیدگی مژ‌ه‌ها می‌شود. در هنگام خرید فرمژه دقت کنید که پهن باشد تا تمام مژه‌ها یکدست فر شوند. همچنین پد پلاستیکی فر مژه باید کامل در جای خود قرار بگیرد. بعد از استفاده از فرمژه باید به روش ریمل زدن مژه های کوتاه پرداخت.

آموزش ریمل زدن چشم به طور حرفه‌ای

در زمان استفاده از ریمل و برای جلوگیری از چسبیدن مژه ها هنگام ریمل زدن، موارد زیر را رعایت کنید تا چشمانی زیبا و جذاب داشته باشید:

  • ابتدا در ریمل چشم را باز کنید و براش آن را داخل محصول بچرخانید. اما برای جلوگیری از خشک شدن ریمل، آن را بالا و پایین نکنید. سپس ریمل را بیرون بیاورید و اضافه مایع را در اطراف ظرف ریمل نگهدارید.
  • برای آموزش ریمل زدن بدون فرمژه، اول از همه نگاه را به سمت پایین بیندازید و از ریشه تا انتهای مژه را به آرامی ریمل بزنید. طرز زدن ریمل حجم دهنده برای پرتر به نظر رسیدن چشم‌ها تکرار این عمل برای 2 تا 3 مرتبه است. حتما براش ریمل را از انتهای ریشه مژه بزنید. برس کشیدن ریمل به مژه‌ها باید به صورت دورانی و به سمت بالا و خارج باشد.
  • تمامی مراحل گفته شده را برای مژه‌های بالا هم انجام دهید. برای مژ‌ه‌های پایین یکبار ریمل بزنید تا حالت طبیعی چشم از دست نرود.
  • برای جلوگیری از چسبیدن مژه ها هنگام ریمل زدن چشم، از پرایمر قبل از آن استفاده کنید. بعد از خشک شدن ریمل برای بهم چسبیدگی مژه‌ها حتما با شانه کوچک مژه‌ها را شانه کنید تا از هم باز شود.

نکاتی درباره جلوگیری از چسبیدن مژه ها هنگام ریمل زدن چشم

برای جلوگیری از چسبیدن مژه ها هنگام ریمل زدن چشم باید نکات زیر را رعایت کنید :

  1. روی بقایای ریمل به هیچ عنوان مجددا ریمل نزنید زیرا چشم‌ها را خسته‌تر نشان می‌دهد. ابتدا چشم‌ها و پلک را بشویید تا ریملی عالی داشته باشید.
  2. بهتر است از ریمل در آخر میکاپ و بعد از آرایش لب قلوه‌ ای استفاده کنید.
  3. در صورتی که می‌خواهید مژه‌ها بهم نچسبد، حتما بعد از هربار ریمل زدن چشم کمی صبر کنید تا خشک شود و بعد مجددا تکرار کنید. این کار را نهایت 2 تا 3 بار انجام دهید.
  4. برای اینکه مژ‌ه‌های پرتری داشته باشید از روغن کرچک با گوش پاکن استفاده کنید.
  5. اجازه ندهید دیگران از ریمل چشم شما استفاده کنند. در صورت استفاده دیگران از این محصول باعث می‌شود که میکروب و ویروس وارد ریمل شود.
  6. اگر محتوا و مایع درون ریمل زیاد است آن را با دستمال کاغذی پاک کنید.

روش ریمل زدن مژه های کوتاه

اگر مژه‌های کوتاهی دارید برای ریمل زدن چشم بهتر است از ریمل ژله‌ای استفاده نمایید. این نوع ریمل با برس‌هایی با مو نازک در هر بار کشیدن روی مژه‌ها، سطح مژه را با میکروفیبرها پوشانده و باعث بلندتر و پرپشت‌تر کردن مژه‌ها خواهد شد. برای مژه‌های کوتاه از رنگ تیره ریمل و بلند کننده آن استفاده کنید. ابتدا یک لایه ریمل چشم بزنید. سپس اجازه دهید خشک شود و مجددا سر مژه و مژه‌های انتهای چشم را ریمل بزنید. در زیر به چند نکته برای روش ریمل زدن مژه های کوتاه اشاره می‌کنیم:

  1. در روش ریمل زدن مژه های کوتاه، از ریمل بلند کننده مژه استفاده می‌شود.
  2. در صورتی که مژه‌های کم پشتی دارید از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. اگر در زمان خرید  ریمل هر دو این موارد را داشت که بهتر است.
  3. قلم موی ریمل بسیار مهم است. اگر قلموی مویی باشد حتی موهای کوچک مژه را بلند می‌کند. قلموی پلاستیکی جلوه‌ای طبیعی و زیبا به چشم می‌دهد. همچنین قلموی فیبری مژه‌ها را دارای ضخامت خاصی می‌کند.
  4. حتما قبل از هرچیزی به رنگ چشمان خود و نوع ریمل زدن چشم توجه کنید. ریمل مشکی بسیار پرطرفدار است. اما چنانچه مو بلوند و چشم آبی دارید بهتر است از ریمل قهوه‌ای استفاده کنید.
  5. چنانچه برای مدت طولانی می‌خواهید ریمل داشته باشید حتما از نوع ضد آب آن استفاده کنید.

آموزش ریمل زدن بدون فرمژه برای مژه های بلند

درصورتی که مژه‌های بلندی دارید باید از ریمل‌های حجم دهنده با برس درشت استفاده کنید. افراد با مژه‌های بلند همچنین می‌توانند از ریمل‌های رنگی نیز برای افزایش جذابیت چشمان و میکاپشان استفاده کنند. طرز زدن ریمل حجم دهنده و هنگام ریمل زدن چشم برای مژه‌های بلند باید ریمل را از ریشه تا نوک مژه به آهستگی بکشید و این عمل را به قدری تکرار کنید که مژه‌ها حسابی پر شوند.

روش ریمل زدن چشم برای مژه‌ های کم پشت و پرپشت

افرادی که مژه‌های کم پشتی دارند برای ریمل زدن چشم باید از ریمل‌های حجم دهنده و پرپشت‌کننده استفاده کنند تا مژه‌ها ضخیم و پرپشت شوند. ریمل‌هایی که حاوی روغن انگور و ویتامین B5 هستند، گزینه مناسبی برای ریزش مژه به شمار می‌روند. استفاده از خط چشم گربه‌ای و یا آموزش چسباندن مژه مصنوعی، برای افرادی که مژه‌هایی به شدت کم پشت دارند نیز مناسب است.

درصورتی که مژه‌های شما پرپشت است و تنها هدف از ریمل زدن چشم شانه کردن و مرتب کردن مژه‌هاست باید ریملی با برس درشت و موهای نازک انتخاب کنید. پیش از ریمل زدن چشم بهتر است کمی پودر فیکس به مژه‌ها بزنید تا چشمان شما حالت زیباتری بگیرد.

چگونه ریمل بزنیم که مژه ها بلند شود؟

حال شاید برخی به این پرسش بربخورند که چگونه ریمل بزنیم که مژه ها بلند شود؟ در این حالت باید از ریمل‌های بلندکننده استفاده کرد. سپس ریمل را بیشتر به قسمت بیرونی و انتهایی مژه بزنید. این عمل باعث می‌شود که انتهای تارهای مژه در گوشه خارج چشم جلوه بیشتری داشته باشد.

ریمل ضد آب و چروکی چشم

برای آرایش روزانه یا آرایش اداری از ریمل چشم ضدآب استفاده نکنید. چراکه پاک کردن آن دشوار است و باید از پنبه و مواد شوینده قوی استفاده کنید. اطراف چشم هم بسیار نازک است و پوست چشم را چروک می‌کند. پس در مواقع خاص و ضروری از این نوع محصول برای ریمل زدن چشم استفاده کنید. همچنین پاک کردن آن به علت تقلای زیاد سبب کندن مژه‌ها می‌شود.

ریمل روغنی بهتر است یا آبکی؟

ریمل‌ها از نظر ساختار به دو دسته پودری و مایع تقسیم بندی می‌شوند. پایه اصلی ریمل‌های مایع، آب و روغن است. به ریمل‌هایی که پایه اصلی آن روغن است ریمل ضد آب یا واتر پروف می‌گویند. این ریمل‌ها دیرتر خشک می‌شوند و در برابر ریزش اشک و عرق بسیار مقاوم هستند. ریمل‌هایی که بر پایه آب هستند بسیار سریع خشک می‌شوند و راحت‌تر پاک می‌شوند. برای پاک کردن ریمل پودری و مایع می‌توان از آب استفاده کرد. اما برای ریمل‌های روغنی بهتر است از آب و صابون برای پاک کردن آن استفاده کنید. هر دو این ریمل‌ها مزایا و معایبی دارند که شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید برای ریمل زدن چشم حرفه‌ای از هر کدام از آنها استفاده کنید.

چه ریمل‌هایی بهداشتی هستند و برای ریمل زدن چشم حرفه‌ای مناسب‌ترند؟

ریمل‌های مایع که پایه آنها آبکی است محیط مناسبی برای رشد میکروبها هستند. با افزایش تکثیر این میکروبها شما ممکن است دچار عفونت هاى چشمى، التهاب، قرمزی، ترشحات غلیظ، خارش و حتى پوسته ریزى لبه پلک شوید و یا حتی به قرنیه چشم خود آسیب بزنید و لک قرینه و اشکال در بینایی شما به وجود بیاید. تمامی این علائم با ادامه مصرف زیادتر می‌شوند. به دلیل اینکه چشم‌ها حساس هستند، بهتر است از این نوع ریمل‌ها کمتر استفاده کنید.

آموزش ریمل زدن چشم به صورت چشم‌های کارتونی چگونه است؟

برای اینکه چشم‌ها و مژه‌های شما مانند شخصیت‌های کارتونی شود، حتما قسمت بیرونی چشم را بیشتر ریمل بزنید. برای بلند شدن مژه‌ها از فرمژه استفاده کنید. همچنین 2 تا 3 بار ریمل را تکرار کنید. اما نه به صورتی که چشم‌ها حالتی مصنوعی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *