مقالات

آموزش سایه چشم به صورت قدم به قدم

آموزش سایه چشم

چشم‌ها مهم‌ترین عضو صورت هستند. بنابراین یکی از راه‌ها برای زیبایی بیشتر چشم‌ها، دانستن و آموزش سایه چشم است. زمانی که با ترفندهای سایه چشم آشنا باشید می‌توانید چشم‌های خود را چندین برابر زیباتر کنید. شاید در نگاه اول با خود فکر کنید که آموزش سایه بسیار سخت و دشوار است و به یک متخصص در حرفه‌ی آرایشگری نیاز دارید. اما این فکر به طور کامل اشتباه است. چراکه سایه چشم ترفند دارد. شما با آشنایی با این ترفندها می‌توانید جذابیت چشمان خود را بیشتر کنید. اکثر خانم‌هایی که به تمیزی آرایش حساس هستند باید به یادگیری این موضوع بپردازند. در ادامه این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان نحوه سایه زدن چشم را آموزش می‌بینید. خانم آزاده بدخشان از بهترین مارک سایه چشم استفاده می‌کنند و بهترین میکاپ عروس در زاهدان را انجام می‌دهند.

برای یک میکاپ معمولی هم به سایه چشم نیاز دارید. یکی از مهم‌ترین مراحل میکاپ عروس تناسب سایه چشم با چشم‌ها است. به طور کلی نحوه سایه چشم نقش مهمی در میکاپ دارد. با این محصول آرایشی می‌توان چشم را درشت و کشیده و… کرد. پس چنانچه در این زمینه مهارتی ندارید در ادامه این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان، بهترین میکاپ آرتیست زاهدان با ما همراه باشید تا قدم به قدم این ترفندها را یاد بگیرید.

آموزش سایه چشم برای مبتدی ها

در ادامه در چند مرحله به یادگیری آرایش چشم با سایه پرداخته‌ایم:

آموزش زیر سازی سایه چشم

ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین نکته در آموزش سایه چشم، آماده سازی و زیر سازی دور چشم می‌باشد. حتما در زمان خرید پالت سایه چشم دقت کنید تا بهترین مارک سایه چشم را خریداری کنید و پیگمنت عالی داشته باشد. در زیر به مراحلی که باید دور چشم را زیرسازی کنید پرداخته‌ایم:

  1. ابتدا اطراف چشم را به خوبی با شوینده بشویید و پاک کنید.
  2. سپس از مرطوب کننده یا کرم دور چشم استفاده کنید.
  3. برای زیر سازی و ماندگاری آرایش چشم از پرایمر چشم استفاده کنید.
  4. می‌توانید از کانسیلر همرنگ پوست دور چشم خود با براش بر روی پلک‌ها بزنید.
  5. سپس از پودر یا اسپری فیکس استفاده کنید تا پوست دور چشم دچار چروک نشود. همچنین رنگ سایه یکدست شود.

انتخاب مدل سایه

چشم‌ها دارای بخش‌هایی مثل پلک، خط چین پلک و زیر ابرو هستند. در پلک و زیر ابرو از رنگ روشن استفاده می‌شود. اما برای قسمت چین پلک از رنگ‌های تیره استفاده می‌کنند. سایه چشم را با براش و حرکت‌های چپ و راست روی پلک‌ها بزنید. حتما برای سایه چشم از وسط پلک شروع کنید. سپس به سمت گوشه‌های بیرونی و داخلی بروید. انواع مدل‌های سایه چشم را داریم. اما باید دقت کنید که می‌خواهید به کجا بروید؟ سپس با توجه به محل آن، آموزش آن نوع سایه چشم را بیاموزید. برای مثال سایه چشم مهمانی، آموزش سایه چشم عروس، دورهمی دوستانه و دانشگاه یا اداره فرق دارد.

اگر شما در صبح همکار خود را با سایه چشم عروس ببینید بسیار متعجب می‌شوید و با خود می‌گویید عروسی است؟ بنابراین باید با توجه به شرایط مکانی نوع سایه چشم را انتخاب کنید. در زیر به آموزش انواع سایه چشم پرداخته‌ایم:

آموزش سایه چشم ساده دخترانه بدون خط چشم

برای این نوع سایه چشم حتما طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. پشت هر دو پلک را با براش،پرایمر بزنید.
  2. با رنگ سایه طبیعی و همرنگ پوستتان کل پشت پلک را سایه بزنید. (بعد از پرایمر بهتر است که از روشن‌ترین رنگ سایه یا هایلایتر استفاده کنید.)
  3. از سایه تیره برای بالای پلک و چین پلک و گوشه خارجی چشم استفاده کنید. (برای گوشه خارجی چشم بهتر است از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و رنگ تیره متناسب با رنگ پوست و لباس خود استفاده کنید.)
  4. سپس سایه را فید کنید.

آموزش فید سایه چشم

فید به معنی محو کردن است. در سایه چشم فید به معنی محو مرز بین دو یا چند رنگ در سایه چشم است. برای این کار از براش آرایشی مناسبی استفاده می‌کنیم. بهترین نوع براش برای سایه، براش سرگرد است. برای فید سایه چشم براش را عقب و جلو ببرید. این کار سبب یکنواختی سایه چشم می‌شود. برای فید دو سایه چشم براش را در دایره‌های نزدیک و کوچک روی پلک بچرخانید. این حرکت را آنقدر تکرار کنید تا مرز بین دو رنگ سایه محو شود. زمانی که مرز بین دو سایه محو شود کار فید تمام می‌شود. باید سایه گوشه خارجی چشم را با براش گرد فید کنید.

نحوه سایه زدن قسمت داخلی چشم

برای یک سایه چشم عالی باید قسمت داخلی چشم با مدل سایه و آرایش هماهنگ باشد. بنابراین برای آرایش چشم درشت از مداد سیاه برای داخل چشم استفاده کنید. اما برای آرایش چشم ریز از مداد سفید برای بزرگتر نشان دادن چشم استفاده کنید.

استفاده از هایلایتر در سایه چشم

روشن‌ترین بخش سایه چشم، هایلایتر است. هایلایتر را باید با یک برس سایه مخصوص در گوشه داخلی چشم و در دو قسمت پلک بالا و پایین بزنید. کمی از سایه را در زیر ابروها بزنید و از ابتدا تا انتهای ابرو بکشید.

آموزش سایه چشم اسموکی در میکاپ اسموکی

سایه چشم در میکاپ اسموکی، چشم‌ها را چشمگیر و رویایی می‌کند. از هر رنگی می‌توانید برای سایه چشم اسموکی استفاده کنید. اما حداقل به سه تناژ از یک سایه نیاز دارید. برای مثال در سایه چشم اسموکی کلاسیک از دو رنگ سیاه و خاکستری و یا قهوه‌ای و برنز استفاده می‌شود. در صورتی که چشمان سبزی دارید از سایه اسموکی خاکستری و بنفش تیره استفاده کنید. برای چشمان آبی از سایه اسموکی طلایی و مسی استفاده کنید. چشمان قهوه‌ای با سایه سورمه‌ای و خاکستری بسیار زیبا می‌شوند. استفاده از رنگ‌های بیش از اندازه براق در سایه چشم اسموکی ممنوع است. برای پوست خیلی روشن از سایه چشم خیلی تیره استفاده نکنید. بهتز است از یک رنگ روشن، رنگ متوسط برای زمینه و یک رنگ تیره اسموکی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *