مقالات

آرایش پلک چروک و نحوه محو کردن چروک‌ های چشم

آرایش پلک چروک

آرایش پلک چروک از جمله تکنیک‌های آرایشی است که برای بهتر کردن چین و چروک‌های چشم انجام می‌شود. با افزایش سن نشانه‌های پیری کم کم نمایان می‌شوند. اولین نشانه پیری این است که خط لبخند و پوست اطراف چشم دارای چروک می‌شود. هر چه سن بیشتر شود چروک‌های زیر چشم شدت و عمق بیشتری پیدا می‌کند و بیشتر از همیشه خودنمایی می‌کند.  چشم‌ها به غیر از اینکه احساسات ما را بیان می‌کنند، بلکه به ما سن را هم نشان می‌دهند. اما نگران نباشید. اگر قصد شرکت در مهمانی و یا مجلسی دارید و با چروک‌های چشم خود درگیر هستید، ما در ادامه این مطلب از سایت آزاده بدخشان بهتررین میکاپ آرتیست زاهدان ترفندهایی به شما یاد می‌دهیم تا دیگر چروک‌های دور چشم را نداشته باشید.

آموزش آرایش برای پلک‌های دارای چروک

با آرایش چشم درست و صحیح می‌توان عیب‌ها و نقص‌های چشم را پنهان کرد. بسیاری از خانم‌ها به طور طبیعی یا ارثی دچار چروک پلک می‌شوند. چنانچه دوست دارید چشمان جذاب و بدون چروک داشته باشید، در زیر به مراحل میکاپ و آرایش چشم چروک دار پرداخته‌ایم:

از بین بردن چروک زیر چشم با آرایش و استفاده از کانسیلر

ابتدا باید پوست خود را پاکسازی کنید و پاکسازی قبل از میکاپ را انجام دهید. اولین مرحله زیرسازی برای آرایش پلک چروک، استفاده از کانسیلری مناسب است. کانسیلرها قدرت کاور بسیار عالی دارند. به همین دلیل در محو نواقص و چروک‌های پوستی اطراف چشم بسیار کاربردی و عالی است. برای اینکه از کانسیلر استفاده کنید مقداری از مایع کانسیلر را به طور مثلثی زیر چشم بزنید. سپس با ضربه‌های ملایم، کانسیلر را محو کنید.با این کار زیرسازی چروک چشم انجام می‌شود و تا حدودی چروک‌های چشم محو می‌شود.

استفاده از پرایمر سایه

پرایمر سایه به صورت بسیار عالی چروک‌های پلک بالا را محو می‌کند. همچنین با ایجاد سطحی یکدست، پوست پلک را برای مراحل بعدی آرایش چشم مجلسی آماده می‌کند.با استفاده از پرایمر سایه، آرایش پلک چروک دوام و ماندگاری زیادی خواهد داشت. برای استفاده از پرایمر مقداری از آن را پشت پلک بزنید و با ضربه‌های کوتاه آن را پخش کنید. پرایمرها بافت بسیار سبکی دارند و لایه نازک و ماندگاری را روی پلک ایجاد می‌کنند. به همین دلیل باعث ایجاد سنگینی پلک و برجستگی چین و چروک اطراف چشم نمی‌شود. همچنین پرایمرها ظاهری یکدست برای بهتر دیده شدن آرایش چشم را ایجاد می‌کنند.

نحوه زدن کرم پودر برای آرایش چشم چروک دار

زمانی که می‌خواهید کرم پودر بزنید ابتدا به طور نقطه نقطه به بخش‌های سفت‌تر صورت مثل پیشانی، گونه و چانه بمالید. سپس به طور اریب با دست یا بیوتی بلندر به قسمت‌های دیگر صورت پخش کنید. در صورتی که زیر چشم چروک است باید به طور آهسته و با نوک انگشتتان، کرم پودر را زیر چشم به شکل ضربه‌ای پخش کنید. به این ترتیب ترکیبات کرم پودر در یک محل جمع نمی‌شود و چین و چروک زیر چشم بیشتر نمایان نمی‌شود.

نحوه آرایش پلک چروک و فوت و فن‌های طریقه سایه چشم

بخش اصلی آرایش چشم را ترکیب رنگ و نحوه استفاده از سایه تشکیل می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که برای انتخاب سایه مناسب برای آرایش پلک چروک محدود هستید.  سایه‌هایی مانند رنگ دودی، رنگ‌های پر رنگ، شاین و  اکلیلی برای آرایش چشم چروک بسیار بد است و برجستگی و چروک چشم را بیشتر نمایان می‌کند. بنابراین بهترین رنگ سایه برای آرایش چشم چروک عبارت است از:

  • سایه‌های نود
  • فهوه‌ای روشن
  • خاکستری
  • نقره‌ای

همچنین از سایه بژ در گوشه داخلی چشم و ناحیه استخوان ابروها استفاده کنید تا آرایش چشم جلوه بهتری داشته باشد. زمان استفاده از سایه از به کارگیری لایه‌های زیاد سایه خودداری کنید. چراکه بعد از مدتی آرایش چشم بهم می‌ریزد و چروک‌های چشم نمایان می‌شود. حتما از بهترین مارک سایه چشم برای آرایش چشم استفاده کنید تا آرایش چشم با ماندگاری بالایی داشته باشید.

طریقه خط چشم و نحوه آرایش و میکاپ پلک‌های چروک دار

در میکاپ چشم‌های چروک از خط چشم‌های مایع استفاده نکنید. زیرا به دلیل وجود چروک پلک، خط چشم مایع باعث پخش خط چشم مایع می‌شود و آرایش چشم خراب می‌شود. همچنین کار با خط چشم مایع بسیار سخت و دشوار است. به همین دلیل از خط چشم مدادی استفاده کنید.زمان خط چشم کشیدن پلک‌های چروک از کشیدن پلک خودداری کنید. برای خط چشم کشیدن، با مداد مشکی بن مژه را از قسمت زیر مژه پر کنید. سپس خط چشم نازک و ظریفی پشت چشم بکشید. با استفاده از براش مسطح آرایشی، ناهمواری‌های خط چشم را صاف کنید تا خط چشم زیبا و یکدستی داشته باشید.

از طراحی خط چشم‌های ضخیم و یا خیلی کشیده خودداری کنید. چراکه این نوع خط چشم‌ها باعث ایجاد تیرگی پلک می‌شود و چین و چروک پوستی را بیشتر نمایان می‌کند.

روش صحیح ریمل زدن در آرایش پلک چروک

قبل از اینکه ریمل بزنید از فرمژه استفاده کنید. با این کار مژه‌ها فرم می‌گیرد و ریمل بهتر بر روی مژه‌ها می‌نشیند. برای آرایش پلک چروک اگر ریمل به پلک بالایی شما اصابت کرد و میکاپ چشم شما کثیف شد. کمی صبر کنید تا ریمل خشک شود و با ضربه نوک انگشت، لکه‌های تیره را پاک کنید.

مژه مصنوعی برای آرایش پلک چروک

استفاده از مژه مصنوعی یا اکستنشن ترفندی عالی برای میکاپ چشم‌های دارای چین و چروک است. مژه‌های مصنوعی چشم‌ها را کشیده و درشت نشان می‌دهد. همچنین چین و چروک‌های پلک را تا حد زیادی محو می‌کند. حتی الامکان سعی کنید از مژه‌های خیلی پر استفاده نکنید. زیرا این کار جلوه‌ای مصنوعی به چهره شما می‌دهد و باعث کوچکی چشم می‌شود. مژه‌های سبک و با تراکم متوسط انتخابی عالی برای میکاپ و آرایش چشم چروک دار است.

همچنین اگر دوست دارید که اکستنشن مژه را انجام دهید تا حد امکان از اکستنشن‌های دسته‌ای استفاده نکنید. اکستنشن‌های تکی، جلوه طبیعی و زیبایی برای چشم ایجاد می‌کند.

استفاده از مداد چشم سفید برای پوشاندن پیری و چروک چشم

مداد چشم سفید تاثیر زیادی در محو چروک‌های چشم دارد. در انتهای میکاپ چشم خود از مدادی سفید رنگ در داخل پاک پایین استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر محو چروک‌ها، چشم‌ها درشت‌تر نشان داده شود. اما هیچ گاه از مداد مشکی داخل پلک استفاده نکنید. زیرا چشم‌ها کوچکتر و افتاده‌تر به نظر می‌رسند. می‌توانید برای آرایش پلک چروک از سایه قهوه‌ای زیر پلک بزنید. اما سایه را بیش از اندازه پایین چشم نزنید. بلکه نزیدک خط مژه پایین، سایه را پخش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *