مقالات

هایلایتر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

هایلایتر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

هایلایتر صورت یکی از لوازم آرایشی پرکاربرد است که باعث شادابی و افزایش جذابیت چهره افراد می‌شود. با استفاده از بهترین مارک هایلایتر صورت می‌توان پوستی درخشان و چهره‌ای سرحال‌تر داشت. این محصول دارای انواع مختلفی نظیر هایلایتر صورت مایع، پودری، استیکی یا کرمی می‌باشد که در برندهای مختلفی در بازار عرضه شده است. میکاپ آرتیست بسته به نوع پوست فر و سبک میکاپ از بهترین نوع آن استفاده می‌کند. اصولا هایلایتر باید چند درجه از پوست روشن‌تر باشد. هایلایتر برای برجسته کردن، درخشندگی و از بین بردن یکدستی کرم پودر استفاده می‌شود. درواقع این محصول بخش کامل کننده کانتورینگ صورت است که برق خاصی به پوست می‌بخشد.

در ادامه این مطلب از سایت آزاده بدخشان به آموزش هایلایتر صورت، کاربرد و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت.

هایلایتر صورت چیست؟

هایلایتر با برجسته‌سازی نواحی مختلف صورت، موجب شادابی و درخشندگی چهره شما می‌شود. با آموزش هایلایتر صورت و روشن و تیره کردن نواحی مختلف صورت، می‌توان خطای دید برای بیننده ایجاد کرد. این روش برای نمایان کردن برجستگی‌های صورت استفاده می‌شود. به این صورت که با ایجاد برقی خاص در صورت به شیک‌تر شدن انواع آرایش پوست سفید، آرایش پوست سبزه و … کمک می‌کند. استفاده از این محصول روی گونه سبب برجسته‌تر بنظر رسیدن استخوانه گونه خواهد شد. از هایلایتر در آخرین مرحله از گریم و میکاپ برای آرایش براق نیز استفاده می‌شود. هایلایتر درواقع تکمیل کننده کانتور صورت است و طراواتی خیره کننده به پوست می‌بخشد.

انواع هایلایتر صورت براساس بافت

هایلایترها براساس بافتشان دارای انواع مختلفی هستند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

هایلایتر صورت مایع

این نوع هایلایتر به صورت مایع هستند. برای فید کردن هایلایتر صورت مایع، از نوک انگشتان با براش‌هایی با مو مصنوعی استفاده می‌شود.

هایلایتر پودری

این نوع هایلایتر به صورت پودری و با رنگدانه‌های بالایی می‌باشد. برای پخش کردن آن از براش‌های بادبزنی می‌توان استفاده نمود.

هایلایتر کرمی

هایلایتر کرمی بافتی فشرده با رنگدانه بالا دارد و برای آرایش شب در مجالس و میهمانی‌ها مناسب می‌باشد. برای پخش کردن این هایلایتر ازنوک انگشت و یا براش‌های سفت با مو مصنوعی استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است استفاده بیش از حد از این هایلایترهای کرمی، باعث غیر طبیعی بنظر رسیدن چهره می‌شود. همچنین قبل از استفاده از هایلایتر کرمی برای قرارگیری بهتر آن روی پوست، نباید از محصولات پودری استفاده کرد.

هایلایتر صورت مناسب براساس پوست

باتوجه به اینکه پوست افراد با هم متفاوت است، باید از بهترین هایلایتر براساس نوع پوست استفاده نمود:

هایلایتر پوست خشک

افراد با پوست خشک باید از هایلایترهای کرمی و یا هایلایتر صورت مایع استفاده کنند.

هایلایتر پوست چرب

برای آرایش پوست چرب انتخاب هایلایتر کمی دشوار است. زیرا پوست این افراد به صورت عادی براق است. از این رو استفاده از هایلایتر صورت مایع به هیچ وجه برای این افراد پیشنهاد نمی‌شود. این افراد بهتر است از هایلایترهای پودری استفاده کنند.

هایلایتر پوست مختلط

باتوجه به اینکه افراد با پوست مختلط در ناحیه پیشانی و بینی براق هستند، پیشنهاد می‌شود این افراد در این نواحی هایلایتر نزنند. تنها در صورت لزوم می‌توانند از هایلایتر پودری استفاده کنند. برای هایلایت کردن دیگر نواحی صورت مانند استخواه گونه و چانه نیز بهتر است از هایلایتر مایع یا کرمی استفاده شود.

رنگ مناسب هایلایتر صورت چیست؟

یکی از دغدغه بانوان در زمان خرید این محصول علاوه بر قیمت هایلایتر صورت، انتخاب رنگ مناسب آن براساس تناژ پوستی صورت است. براین اساس برای آرایش پوست سفید باید به سراغ هایلایترهای صورتی و یا مرواریدی رفت. در آرایش پوست گندمی نیز استفاده از هایلایتر به رنگ رزگلد یا هلویی برای افزایش شادابی چهره پیشنهاد می‌شود. در نهایت برای آرایش پوست سبزه استفاده از هایلایتر صورت با طیف رنگ برنز یا طلایی بهترین گزینه است.

روش استفاده و آموزش هایلایتر صورت

در آموزش هایلایتر صورت استفاده بیش از از این محصول توصیه نمی‌شود. برای استفاده از آن می‌توان چند قطره را با مرطوب کننده ترکیب نمود و در تمام نواحی صورت پخش کرد. همچنین برای درخشان و برجسته‌سازی قسمت‌های موردنظر در صورت نیز می‌توانید آن را بعد از کرم پودر و پرایمر استفاده کرد تا نور را در چهره شما به خوبی منعکس کند. استفاده از هایلایتر برای بخش‌های مختلف در زیر آموزش داده شده است:

  • چشم: برای ناحیه چشم باید سایه چشم را در پشت پلک استفاده کرد و بعد از آن برای بزرگتر نشان دادن چشم، مقداری هایلایتر را در گوشه داخلی چشم استفاده نمود.
  • بینی: برای گریم بینی با هایلایتر، استخوان میانی و نوک بینی را هایلایتر بزنید تا بینی شما باریک‌تر بنظر برسد.
  • ابرو: برای هایلایت کردن ابروها، مقداری از این محصول را برداشته و زیر قوس ابرو و بالای ابرو بزنید تا در عین بارزتر نشان دادن چشم‌ها، ابروها بیشتر از قبل نمایان گردد.
  • گونه: پس از زدن رژگونه مقداری هایلایتر را روی استخوان گونه پخش کنید.
  • لب: در نواحی زیرین مرکز لب پایین و بالای قوس لب مقداری هایلایتر برای برجستگی و افزایش حجم لب بزنید.
  • چانه:با هایلایت کردن چانه آرایش شما طبیعی‌تر بنظر خواهد رسید.
  • پیشانی: برای کامل کردن فرایند متعادل سازی چهره، وسط پیشانی را هایلایت نمایید.

در فصل گرم از چه رنگ هایلایتر صورت استفاده می شود؟

برای آرایش تابستانی در فصول گرم سال، استفاده از هایلایترهای طلایی یا رزگلد پیشنهاد می‌شود.

آیا انواع هایلایترها برای انواع پوست مناسب هستند؟

خیر. هایلایترها را باید حتما براساس نوع پوست انتخاب کرد. برای مثال افراد با پوست خشک باید از هایلایتر مایع و افراد با پوست چرب باید از هایلایتر پودری استفاده کنند.

آیا رنگ پوست در انتخاب هایلایتر صورت تاثیرگذار است؟

بله. افراد با پوست‌های سرد و روشن بهتر است از هایلایترهای صدفی استفاده کنند. همچنین به افراد با پوست گرم استفاده از هایلایترهای طلایی پیشنهاد می‌شود. همچنین استفاده از هایلایترهایی با تناژ زرد مایل به سبز برای افراد با پوست خنثی مناسب می‌باشد.

استفاده از چه ابزاری برای هایلایت صورت پیشنهاد می شود؟

استفاده از ابزارهای آرایشی صحیح در نتیجه میکاپ تاثیر فراوانی دارد. از این رو برای استفاده از هایلایترهای مایع و کرمی از نوک انگشتان و یا براش‌هایی با موهای مصنوعی پیشنهاد می‌شود. همچنین برای هایلایترهای پودری نیز براش‌های بادبزنی یا فن براش‌ها استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *