مقالات

آرایش شب و فرق آن با آرایش معمولی

آرایش شب و فرق آن با آرایش معمولی

آرایش شب نوعی سبک آرایشی است که در مجالس و میهمانی‌ها برای جذاب‌تر و متفاوت‌تر بنظر رسیدن اجرا می‌شود. در میکاپ شب نیاز به مهارت و تخصص خاصی در آرایش چشم مجلسی و استفاده ار رنگ‌های تیره دارید. تفاوت آرایش شب با آرایش روزانه و معمولی در ارتباط با تفاوت ویژگی‌های روز و شب است. شب‌ها معمولا فضا کم نور و تاریک است اما در روز به دلیل تابش نور خورشید روشنایی زیادی درفضا ایجاد می‌شود. نور کم در شب سبب می‌شود که میکاپ ملایم و لایت به چشم نیاید. از این رو شما برای برجسته نمودن میکاپ خود در شب بخصوص در مجالستان باید اصول اجرای آرایش شب را به صورت حرفه‌ای درنظر بگیرید.

در ادامه این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان به اصول حرفه‌ای آرایش شب و ترفندهای آن و همچنین تفاوت‌های آرایش در شب و روز خواهیم پرداخت.

آرایش شب چیست؟

آرایش شب همانطور که از نامش پیداست به استفاده از رنگ‌های تیره برای جذاب‌تر بنظر رسیدن چهره در مجالس شب گفته می‌شود. با اصول میکاپ شب می‌توان نقص‌های جزئی صورت را تا حد زیادی برای شرکت در میهمانی‌های مهم، مراسمات خاستگاری و … برطرف نمود و با اعتماد بنفس بیشتری در این مجالس حاضر شد. باتوجه به اینکه در این سبک میکاپ نور مکان، نقش تعیین کننده‌ای در انعکاس میکاپ چهره دارد، باید میکاپ پرتراکم‌تر و غلیظ‌تر باشد. البته این بدان معنا نیست که حجم زیادی از لوازم آرایشی را روی صورت اجرا کنیم. بلکه بدین معناست که بکارگیری رنگ‌های تیره کنتراست زیبایی با نور کم مکان ایجاد می‌کند.

ویژگی های سبک میکاپ شب

همانطور که گفته شد آرایش شب متفاوت با آرایش روزانه و آرایش اداری است. در این سبک میکاپ عمدتا از رنگ‌های تیره برای افزایش زیبایی و جلوه چهره استفاده می‌شود. رنگ‌های آبی، قرمز و سبز از انتخاب‌های پرطرفدار در این سبم میکاپ هستند. در صورت تمایل نیز می‌توانید از رنگ‌های مات و براق نیز استفاده نمایید. اصولا در این سبک میکاپ، مرکز اصلی روی چشم‌ها و لب‌هاست. بدین صورت که آرایش چشم مجلسی یا آرایش چشم اسموکی برای افزایش جلوه چشم‌ها و برای لب‌ها نیز آرایش لب قلوه‌ ای و استفاده از رژلب تیره براق انجام می‌شود.

درحالت کلی استفاده از لوازم آرایشی براق روی صورت در این سبک میکاپ، جلوه بسیار زیبایی دارد. لازم به ذکر است در میکاپ شب می‌توانید از اکسسوری‌ها و لوازم زینتی بیشتری نیز نسبت به روز استفاده کنید.

اصول آرایش شب و آرایش روز

در صورتی که تمایل دارید میکاپتان بسیار جذاب و زیبا باشد باید با تفاوت‌های آرایش شب و میکاپ روز آشنا باشید. علت تفاوت این دو سبک میکاپ را می‌توان در دو مورد زیر عنوان نمود:

  • روشنایی روز و تاریکی شب
  • تابش نور خورشید در روز

در بیانی دیگر چون در شب نورها در محیطی باز موضعی هستند. از این رو نیاز است میکاپ کمی براق‌تر و پررنگ‌تر باشد تا در نور کم شب، جذابیت و زیبایی چهره شما نمایان‌تر باشد. در میکاپ روز نیز به دلیل اشعه مضر خورشید باید از ضدآفتاب به جای کرم پودر مخملی  و سنگین استفاده نمود تا پوست دچار آسیب نشود. در حالت کلی اگر می‌خواهید نسبت به اصول میکاپ مخصوص روز و شب آگاه شوید باید موارد زیر را در میکاپتان درنظر بگیرید:

  • زیرسازی پوست در میکاپ شب و روز
  • تفاوت میکاپ ابرو در روز و شب
  • تفاوت میکاپ چشم‌ها در روز و شب
  • تفاوت در رنگ رژگونه در میکاپ شب و روز
  • تفاوت در رنگ رژ لب برای میکاپ روز و شب

تفاوت‌ های آرایش در شب و روز

مهم‌ترین تفاوت میکاپ شب و روز، در ماتی و براقی میکاپ است. البته نوع میکاپ و انتخاب رنگ نیز در این تفاوت موثرند و به نور خورشید و میزان روشنایی بستگی دارد. در حالت کلی در تفاوت آرایش شب و روز باید بدین نکات آگاه باشید که :

  • میکاپ روز بهتر است مات و بدون براقی و اکلیل باشد.
  • در میکاپ روز بهتر است بجای کرم پودرهای مخملی از ضدآفتاب استفاده شود.
  • در میکاپ شب باید از رنگ‌های پررنگ‌تر و براق‌تری استفاده کرد.

میکاپ روز درواقع نوعی زیباسازی پوست در حالت طبیعی و ساده است. درحالیکه میکاپ شب با شدت بیشتر و غلیظ‌تری انجام می‌شود. از این رو برای آرایش پوست سبزه و یا آرایش پوست سفید در روز از زیاده روی اجتناب کنید. اما در میکاپ شب، دست شما برای شدت بخشیدن به میکاپ بازتر است. چرا که در فضای تاریک و زیر نورهای مصنوعی، غلظت آرایش هرچقدر هم یاد باشد باز هم ملایم بنظر می‌رسد. در زیر به تفاوت‌های دیگر میکاپ روز و شب اشاره می‌کنیم:

شدت:

میکاپ روز معمولا ملایم و سبک است. درحالیکه میکاپ شب می‌تواند چشم نوازتر و شدیدتر از میکاپ روز باشد.

رنگ ها

رنگ‌های بکار برده شده در میکاپ روز اصولا طبیعی‌تر و ملایم‌تر است. اما در آرایش شب از رنگ‌های زنده‌تر و قوی‌تری استفاده می‌شود.

داوم و ماندگاری

میکاپ روز ماندگاری کمتری نسبت به میکاپ شب دارد؛ چراکه در میکاپ روز از مواد آرایشی کمتر و لایه‌های نازکتری استفاده می‌شود.

استفاده از اکسسوری

معمولا در میکاپ روز از لوازم زینتی و اکسسوری‌های کمتری استفاده می‌شود. اما در میکاپ شب از اکسسوری‌هایی همانند مژه مصنوعی، سایه چشم گلیتر و ریمل زدن حرفه‌ای استفاده می‌شود.

مراحل اجرای آرایش شب جذاب

برای اینکه با سبک میکاپ شب آشنا شوید در زیر به مراحل آن اشاره می‌کنیم:

زیرسازی و استفاده از کرم پودر مناسب

برای داشتن ظاهری جذاب و شاداب باید رسیدگی به پوست و پاکسازی صورت را جدی بگیرید. ترفندهای رسیدگی به پوست صورت نه تنها برای آرایش شب بلکه برای تمامی سبک‌های میکاپ بسیار مهم است. بعد از رسیدگی به پوست باید از مرطوب کننده استفاده نمایید. برای پوشاندتن لکه های پوست نیز می‌توانید از پرایمر کمک بگیرید. در آرایش روزانه استفاده از کرم پودر سبک پیشنهاد می‌شد اما در این سبک از میکاپ می‌توانید از کرم پودرهای سنگین یا موس صورت استفاده کنید.

کانتورینگ صورت

کانتورینگ صورت نقش بسیار مهمی در جذابیت میکاپ شب دارد. بدین منظور از سایه‌ای یکی دو درجه تیره‌تر از پوست استفاده کنید. سپس با پد ترکیبات کانتور را محو نمایید و استخوانه گونه و پیشانی را هایلایت کنید. استفاده از هایلایت برای میکاپ شب باعث ایجاد جلوه‌ای زیبا و درخشان در چهره می‌شود. شما می‌توانید روش انجام کانتور را در مقاله کانتورینگ صورت آموزش ببینید.

آرایش ابرو مجلسی

برای ابروها از سایه پودری استفاده نمایید. در صورت استفاده از مداد ابرو ممکن است میکاپ شما ظاهری غیرطبیعی بگیرد. در این سبک از میکاپ می‌توانید با استفاده از صابون ابرو، لیفتینگ ابرو انجام دهید و ظاهری جذابتر داشته باشید.

سایه چشم برای آرایش شب

برای آرایش چشم مجلسی در این سبک از میکاپ، از سه رنگ با طیف روشن، تیره و متوسط استفاده کنید. از رنگ تیره برای خط کشیدن در پلک بالایی استفاده می‌شود. همچنین با سایه تیره می‌توان خطی ظریف در امتداد مژه بالایی نیز ترسیم نمود. از سایه متوسط برای نواحی چروک استفاده می‌شود. سایه روشن را نیز برای زیر ابرو استفاده کنید. در این میکاب برای افزایش جذابیت چشم‌ها می‌توانید از سایه گلیتر و یا آرایش چشم اسموکی و دودی استفاده کنید. همچنین برای داشتن چشم‌های تیره باید کل پلک پایینی و بالایی را خط چشم بکشید. البته مدل کشیدن خط چشم به نوع چشم نیز بستگی دارد.

ریمل و مژه

قبل از ریمل زدن حتما از فرمژه استفاده کنید. در این سبک هیچگاه از ریمل‌های روشن استفاده نکنید. همچنین در این سبک برای زیباتر شدن چشم‌ها و جلوه بیشتر می‌توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید.

رژگونه و رژلب

در میکاپ شب می‌توانید از رنگ‌های غلیظ و پررنگ برای رژلب استفاده کنید. برای رژگونه هم حتما با رژگونه مناسب، برجستگی گونه را نمایان و بالای آن را با استفاده از هایلایتر براق کنید.

نام دیگر آرایش شب چیست؟

در کشورهای اروپایی، این سبک میکاپ را با نام Full Glam می‌شناسند. اما در کشور ما با نام آرایش مجلسی از آن یاد می‌شود.

آیا در میکاپ شب باید از رژ لب قرمز استفاده کرد؟

استفاده از رژلب قرمز تاثیر فراوانی در زیبایی میکاپ صورت شما دارد. اما در صورت استفاده از این رنگ باید دیگر بخش‌های صورت شما نیز به رنگ‌های تیره و مات باشد. اما اگر چشمان شما میکاپ زیادی دارد بهتر است از رنگ قرمز استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *