مقالات

چال گونه با آرایش و ترفندها و نکات آن

چال گونه با آرایش

چال گونه با آرایش از ترفندهای میکاپ برای ایجاد تغییرات جذاب در چهره است. چال گونه‌ها، فرو رفتگی‌های جذاب و خیره کننده‌ای هستند که در اثر نوعی اختلال ماهیچه‌ای ایجاد می‌شوند. بسیاری از افراد چال لپ را معیار زیبایی می‌دانند و از روش‌هایی مانند ایجاد چال گونه با سر بطری، ایجاد چال گونه با نخ و سوزن، ایجاد چال گونه با ورزش و جراحی استفاده می‌کنند. اما بهترین و ساده‌ترین راه برای ایجاد چال لپ، آموزش درست کردن چال گونه با آرایش است. در ادامه این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان، بهترین میکاپ آرتیست زاهدان که بهترین میکاپ عروس در زاهدان را انجام می‌دهند، ساختن چال گونه با آرایش به شیوه ای ساده را بیان می‌کنیم.

متخصصان زیبایی وجود گودی یا چال لپ را یک نقص مادرزادی  و فلج شدن تعدادی از ماهیچه‌های اطراف گونه می‌دانند. اما در سال‌های اخیر این نقص به یکی از شاخه‌های زیبایی و جذابیت تبدیل شده است. به همین منظور تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با درست کردن چال گونه با کانسیلر و طریقه گذاشتن چال لپ با آرایش آشنا شوید.

چال گونه یا چال لپ چیست؟

چال گونه در زمان لبخند بر روی ناحیه لپ بر اثر کشیدگی صورت و تحرک عضلات ایجاد می‌شود و از عوامل زیبایی چهره است. این گودی کوچک بر روی گونه ایجاد می‌گردد و باعث افزایش جذابیت در زمان لبخند می‌شود. انجام جراحی گونه به منظور ایجاد چال گونه بر روی چهره انجام می‌شود. اما این در حالی است که می‌توان با استفاده از برخی متدهای آرایشی و استفاده از ابزار میکاپ به ایجاد چال لپ پرداخت. اگر به ایجاد چال گونه دائمی بر روی صورت تمایل دارید روشی به جز انجام عمل‌های جراحی مخصوص برای ایجاد فرورفتگی در ناحیه لپ وجود ندارد. چراکه سایر ترفندها حتی چال گونه با میکاپ نیز چال گونه موقتی است و نتیجه‌ای موقت و کوتاه مدت به همراه خواهد داشت. در ادامه روش‌های ایجاد چال لپ را آموزش خواهید دید.

آموزش درست کردن چال گونه با آرایش

یکی از موثرترین روش‌ها برای ایجاد چال لپ به طور موقتی استفاده از ابزارهای آرایشی و تکنیک‌های مخصوص آن است. بنابراین شما می‌توانید با ساده‌ترین و قابل دسترس‌ترین لوازم آرایشی که در اختیار دارید به برجسته کردن گونه با آرایش یا گریم گونه بپردازید. برای این منظور تنها کافیست از مراحل ایجاد چال گونه استفاده نمایید. در ادامه به ایجاد چال گونه با میکاپ پرداخته‌ایم:

لوازم آرایشی مورد نیاز برای ساختن چال گونه با آرایش به شیوه ای ساده

برای طریقه گذاشتن چال لپ با آرایش به ابزارهای آرایشی زیر نیاز دارید:

  • مداد ابرو
  • سایه چشم
  • خط چشم
  • براش نازک یا قلموی آرایشی
  • فونداسیون قهوه‌ای رنگ صورت
  • کرم پودر
  • فیکساتور و فیکس کردن آرایش
  • آیینه

آموزش ایجاد چال لپ با آرایش

با چند روش زیر می‌توانید چال گونه با آرایش را ایجاد نمایید:

روش اول برای برجسته کردن گونه با آرایش و ایجاد چال گونه با مداد

برای نحوه ساختن چال گونه با آرایش و ایجاد چال گونه به ترتیب مراحل زیر پیش بروید:

  1. در مرحله اول روبروی آیینه قرار بگیرید و به پهنای صورت لبخند بزنید.
  2. از مداد ابرو یا خط چشم رنگ قهوه‌ای برای ایجاد علامت در ناحیه مورد نظر از صورت خود استفاده کنید.
  3. بعد از اینکه نقطه‌ای مشخص را بر روی ناحیه‌ای از گونه‌ها ایجاد کردید، خطی منحنی و کوچک به شکل هلال ایجاد نمایید.
  4. این نوع علامت گذاری و استفاده از رنگ برای ایجاد چال گونه با میکاپ باعث ایجاد خطای دید می‌شود. با پدیدار شدن سایه‌های کوچک بر روی گونه‌ها کمک می‌کند.

روش دوم نحوه ساختن چال گونه با آرایش

در ادامه به آموزش ایجاد چال گونه با آرایش در چند مرحله آسان پرداخته‌ایم:

مرحله اول

از پرایمر و کانسیلر به عنوان فونداسیون آرایشی برای صاف و یکدست کردن پوست صورت خود استفاده کنید. نقاط هموار و پستی‌ و بلندی‌های بر روی پوست صورت را به طور کامل پوشش دهید. همچنین جای جوش و سایر تیرگی‌ها را کاملا پنهان نمایید.

مرحله دوم

روبروی آیینه قرار بگیرید و لبخندی بزرگ و عریض به پهنای صورت بزنید و سپس با استفاده از مداد قهوه‌ای رنگ، نقاط فرو رفتگی گونه‌ها را نشانه گذاری کنید تا از این علائم برای ایجاد چال لپ متوازن و مناسب استفاده شود.

مرحله سوم ایجاد چال گونه با میکاپ

بهتر است برای ایجاد چال گونه با آرایش کردن به روشی بسیار ساده و سریع و طبیعی‌تر نشان دادن فرورفتگی‌ها لپ‌ها را با مداد قهوه‌ای رنگ یا مدادی که رنگ نزدیک‌تری با رنگ زمینه پوستتان دارد، علامت گذاری کنید.

مرحله چهارم

براش آرایشی خود را به مقداری از بهترین مارک سایه چشم با رنگ روشن آغشته کنید. سپس به ایجاد منحنی بر روی نقاط موجود گونه‌ها بپردازید. برای این منظور قلمو یا براش آرایشی را در محل نقاط به سمت بالا و پایین حرکت دهید.

مرحله پنجم ایجاد چال گونه با آرایش کردن به روشی بسیار ساده و سریع

در این مرحله مقداری مناسب از کرم پودر را بردارید و هلال چال گونه را با کرم پودر ترکیب کنید تا ظاهری یکدست و یکنواخت ایجاد شود. برای انجام این کار باید دقت عمل زیادی به خرج دهید تا رنگ تیره مداد با رنگ کرم پودر بر روی صورت پخش نشود و ظاهری ناخوشایند ایجاد نکند.

مرحله ششم

برای نتیجه آموزش درست کردن چال گونه با آرایش، لبخندی بزرگ بزنید و نسبت به متوازن بودن، طبیعی بودن و تناسب رنگ چال‌های گونه اطمینان حاصل کنید.

مرحله هفتم

چنانچه احساس می‌کنید چال‌های روی دو گونه در هماهنگی با یکدیگر قرار ندارند (رنگ تیره‌ای دارند یا زیر نور سایه‌های غیر طبیعی) ایجاد می‌کنند، لازم است آنها را پاک کرده و مجددا نسبت به ایجاد چال گونه با دقت بیشتر اقدام کنید.

مرحله آخر آموزش درست کردن چال گونه با آرایش

بعد از اینکه از نتیجه کار راضی بودید می‌توانید با فیکساتور یا پودر فیکس جهت فیکس کردن آرایش گونه و چال لپ استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *