مقالات

کرم پودر مخملی و معرفی بهترین آن

کرم پودر مخملی

کرم پودر مخملی یکی از انواع کرم پودر است که در میکاپ عروس کاربرد زیادی دارد. این کرم پودر پایه و اساس آرایش است و در زیبایی کل آرایش تاثیر زیادی می‌گذارد. بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند کرم پودر را خریداری کنند دچار سردرگمی می‌شوند. چراکه برندهای این نوع کرم بسیار متنوع هستند. در زمان خرید کرم پودر باید به بافت، رنگ و یا مات و براق بودن کرم توجه کرد. همچنین باید بر اساس نوع پوست خود، بهترین کرم پودر مخملی را خریداری کنید. در ادامه این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان، بهترین میکاپ آرتیست زاهدان با انواع برندهای کرم پودر مخملی و بهترین نوع آن آشنا خواهید شد.

کرم پودر مخملی و مات مناسب چه کسانی است؟

معمولا افرادی که پوست‌های چرب یا مختلط دارند و ناحیه تی صورت آنها یعنی پیشانی و بینی و چانه چرب است مخاطب کرم پودرهای مخملی و مات هستند. پوست‌های چرب معمولا بعد از چندین ساعت آرایش براق می‌شوند. گاهی ممکن است که کرم پودر بر روی صورت‌های چرب بماسد. معمولا چنین افرادی ترجیح می‌دهند که از کرم پودر استفاده نکنند. یا اینکه این افراد سعی می‌کنند از کرم‌هایی که تاثیر مات و مخملی بر روی پوستشان دارند، استفاده کنند. انتخاب کرم پودر مات و مخملی بهترین گزینه برای افراد دارای پوست چرب و مختلط است.

در زمان خرید بهترین کرم پودر مخملی باید به چه نکاتی توجه شود؟

در زمان خرید این محصول به دو نکته مهم زیر توجه کنید:

  1. افراد دارای پوست‌های مختلفی مثل نرمال، مختلط، چرب و خشک هستند. به دلیل وجود تفاوت در نوع پوست باید کرم پودر متناسب با نوع پوست خریداری شود. بنابراین مهم‌ترین نکته در زمان خرید کرم پودر توجه و شناخت نوع پوست است. برای مثال اگر پوست چربی دارید و از کرم پودر مخصوص پوست خشک استفاده کنید، صورت شما به شدت براق می‌شود. حتی با این کرم ممکن است دچار جوش‌های پوستی شوید.
  2. رنگ کرم پودر باید با رنگ پوست کاملا هماهنگ باشد. در غیر اینصورت در ظاهر پوست حالت دوگانگی ایجاد می‌شود و تناسب رنگ پوست بهم می‌ریزد. به همین دلیل باید در زمان خرید کرم پودر، رنگ آن تست کنید. هیچ گاه بر روی دست خود، رنگ کرم پودر را تست نکنید. چراکه رنگ دست با رنگ صورت متفاوت است. بهترین نقطه برای تست رنگ کرم پودر استخوان فک است.

ویژگی‌های بهترین کرم پودر مخملی خارجی و ایرانی

بهترین کرم‌های مخملی دارای ویژگی‌ها و مشخصات زیر هستند:

  1. مخاطب کرم پودرهای مخملی افراد دارای  پوست چرب و مختلط هستند. پوست این افراد میزان چربی زیادی را ترشح می‌کند. بنابراین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کرم پودر مخلی این است که بافت سبکی داشته باشد. بافت کرم پودر مخملی باید به قدری سبک باشد که پوست را سنگین نکند و سبب افتادگی پوست نشود.پس یکی از ویژگی‌های مهم کرم پودر مات و مخملی بافت سبک آن است.
  2. از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول این است که حاوی فرمولاسیون جذب چربی پوست باشد. با این ویژگی پوست بعد از چندین ساعت آرایش، براق نمی‌شود و باعث خشکی پوست نمی‌شود.
  3. بهترین کرم پودر باید در برابر تعریق و رطوبت هوا مقاوم باشد وحالت مخملی و مات پوست را در این شرایط حفظ کند. اما این فرمولاسیون نباید به گونه‌ای باشد که سبب مسدود شدن منافذ پوست شود.
  4. باید کرمپودر مخملی دارای SPF باشد تا در برابر نور خورشید از پوست محافظت کند.
  5. یکی از ویژگی‌های بهترین کرمپودر مات و مخملی این است که دارای ترکیبات جمع کننده منافذ باز باشد. کرم پودری با این ویژگی به کوچک شدن منافذ پوست کمک می‌کند.
  6. باید فاقد چربی یا (oil-free) باشد.

همیشه سعی کنید از ماندگاری کرم پودر بر روی پوست اطمینان پیدا کنید. چراکه ماندگاری آرایش بر روی صورت افراد دارای پوست چرب و مختلط زیاد نیست.بیشتر افراد دارای پوست چرب و مختلط از این کرم پودر استفاده می‌کنند تا چربی روی پوست صورت آنها مشخص نباشد.

معرفی بهترین کرم پودرهای مخملی

اگر دوست دارید بهترین کرم پودر مخمی را خریداری کنید، در زیر به معرفی بهترین کرم پودرهای مات پرداخته‌ایم:

کرم پودر نو ایر دیور

این کرمپودر سرمی دارای ساختاری سبک است و آرایشی طبیعی را برای پوست شما ایجاد می‌کند. این محصول دارای ساختاری سرمی و مخملی است. با این برند از کرمپودر مخملی تمامی عیوب پوست شما به خوبی محو می‌شود.

برند ایر میراکل لانکوم

این کرم پودر دارای SPF 15 است و یک کرم پودر مایع است که ساختاری عالی دارد. این محصول بافتی بسیار سبک دارد و با استفاده از آن عیب و نقص‌های چهره به صورت کاملا طبیعی محو می‌شوند.

کرم پودر فیوژن اینک ایو سن لوران بهترین کرم پودر مخملی مناسب برای انواع پوست

این محصول از برندی فرانسوی است و به مدت 24 ساعت بر روی پوست میماند. بافت این محصول بسیار سبک است. بافت این کرم پودر به گونه‌ای است که در طول روز هیچ احساسی از آن بر روی پوست خود ندارید.

کرم پودر لایک ا دال پوپا

این برند ایتالیایی بهترین کرم پودر مخملیبا کاور سبک برای استفاده روزانه است. این کرم پودر حتی برای آرایش در روزهای بارانی هم کاربرد دارد. چراکه ماندگاری و دوام این محصول بسیار زیاد است.

کرم پودر مخملی نود آرت دکو

این محصول یک برند آلمانی است و بافتی سبک و مایع دارد. بعد از استفاده از این محصول، پوست حالت مخملی و جلوه‌ای طبیعی پیدا می‌کند. کرم نود آرت دکو دارای ذرات پودری است. این ذرات پودری بدون ایجاد کشش و خشکی، چربی پوست را از بین می‌برد و جلوه‌ای مات به صورت می‌دهد.

برند بلک دایموند مای بهترین کرم پودر از نظر پوشانندگی

این کرم پودر برای پوست‌های چرب و دارای جوش و پوست‌های مختلط بسیار عالی است. این محصول فاقد چربی است و در تمام طول روز قابل تجدید است. از جمله مشخصات این برند  عبارت است از:

  • ماندگاری بالا
  • ایجاد جلوه‌ای طبیعی برای پوست
  • یکدست کردن پوست
  • دارای تعداد رنگ‌های زیاد
  • قابل استفاده برای همه افراد

کرم پودر این لی بهترین کرم پودر مخملی ایرانی

این کرم پودر مات کننده یک برند ایرانی است. این لی دارای بافت نرم و مخملی است. به همین دلیل در زمان استفاده از این محصول، پوست صورت در طول روز مات می‌ماند. همچنین این برند از براق شدن پوست جلوگیری می‌کند. برای افراد دارای پوست چرب و مختلط این کرم پودر بهترین انتخاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *