مقالات

آرایش شب یلدا با متدهای حرفه ای

آرایش شب یلدا

بسیاری از عروس خانم‌ها برای میکاپ عروس و جشن یلدایی که دارند به دنبال آموزش آرایش شب یلدا هستند. جشن یلدا یکی از جشن‌های باشکوه بین ایرانیان است. در آرایش یلدایی بیشتر از رنگ‌های قرمز و سبز استفاده می‌شود. اما این موضوع به این معنی نیست که نمی‌توان از رنگ‌های دیگر استفاده کرد. بلکه به این معنی است که از این دو رنگ در آرایش و میکاپ یلدایی بیشتر استفاده می‌شود.در ادامه این مطلب از سایت آزاده بدخشان بهترین میکاپ آرتیست زاهدان با ما همراه باشیذد تا با انواع میکاپ یلدایی آشنا شوید.

انواع آرایش و میکاپ برای شب یلدا

برای شب یلدا می‌توانید دو سبک را انتخاب کنید یکی از این سبک‌ها فانتزی و دیگری ساده است. اگر طرفدار آرایش‌های ساده و نچرال هستید می‌توانید از نمونه آرایش‌های ساده برای شب یلدا استفاده کنید و زیباتر شوید. اما آرایش‌های فانتزی هم طرفداران خاص خودش را دارد و بسیاری از افراد هستند که این سبک از میکاپ یلدایی را انتخاب می‌کنند. آرایش شب یلدا بر اساس جزییات سفره یلدا است. تمامی ایده‌ها برای آرایش شب یلدا از سفره رنگارنگ یلدا است. برای مثال دو جزو ثابت سفره یلدا هندوانه و انار است. به همین دلیل در اکثر آرایش‌های شب یلدا از انار و هندوانه استفاده می‌شود. در نمونه آرایش‌های شب یلدا فانتزی چشم‌ها و لب‌ها به شکل هندوانه و میوه‌های شب یلدا است. در زیر به توضیح کامل هر کدام از انواع میکاپ‌ها برای شب یلدا میپردازیم:

آموزش آرایش ساده شب یلدا

یلدا آخرین شب پاییز است و چون هوا سرد است می‌توان از رنگ‌های گرم مثل زرشکی، شرابی، زرد و نارنجی در میکاپ استفاده کرد. برای اینکه آرایش شب یلدا به صورت ساده را شروع کنید ابتدا پاکسازی صورت و آماده سازی پوست برای میکاپ را انجام دهید. سپس از کرم پودر برای یکدست کردن پوست صورت استفاده کنید. سعی کنید بعد از این مرحله با رژگونه به گونه‌های خود رنگ و لعاب دهید.

برای میکاپ چشم ساده می‌توانید از سایه‌های قهوه‌ای و سبز و کرم و قرمز مایل به صورتی و مشکی و رنگ‌هایی که نماد شب یلدا هستند استفاده کنید. سپس با خط چشم بلند و مشکی چشم‌های خود را حالت دار کنید و مژه‌ها را فر کنید. برای آرایش لب‌ها و تکمیل آرایش ساده شب یلدا می‌توانید از رژهای قرمز و آلبالویی در طیف‌های مختلف استفاده کنید.

انواع میکاپ یلدایی چشم

ابتدا برای شروع میکاپ چشم پشت‌ها پلک‌ها را به خوبی تمیز و پاک کنید. سپس از مرطوب کننده، کانسیلر، کرم پودر و پرایمر استفاده کنید. ابتدا قبل از آرایش شب یلدا برای چشمان خود تصمیم بگیرید که چه نوع میکاپی می‌خواهید انجام دهید. در زیر به آموزش آرایش چشم ساده و فانتزی پرداخته‌ایم:

آرایش چشم ساده برای شب یلدا

برای آرایش چشم حتما از بهترین مارک سایه چشم استفاده کنید. می‌توانید از رنگ‌های گرم یا رنگ کرم و قهوه‌ای برای آرایش چشم استفاده کنید. اما اگر دوست دارید تا رنگ و لعاب بیشتری به چشمان خود دهید می‌توانید از طیف رنگی قرمز استفاده کنید. اگر دوست دارید می‌توانید سایه چشم قرمز اکلیلی استفاده کنید. اما لازم است این موضوع را بدانید که هر رنگ قرمزی به هر تناژ رنگ پوستی نمی‌آید. بنابراین باید بدانید از چه رنگ قرمزی با توجه به رنگ پوست خود استفاده کنید. اگر پوست تیره‌ای دارید از رنگ‌های شرابی، زرشکی و بادمجانی برای آرایش شب یلدا استفاده کنید. همچنین بهترین سایه برای پوست‌های سفید رنگ قرمز-نارنجی است.

رنگ پوست‌های گندمی و متوسط می‌توانند از سایه‌های قرمز رنگ معمولی استفاده کنند. سایه‌های شاین دار برای این رنگ پوست بسیار زیباست و این افراد می‌توانند از این نوع سایه هم بهره‌مند شوند.

آرایش چشم فانتزی با بهترین متدهای حرفه‌ای برای شب یلدا

برای اینکه آرایش فانتزی شیکی داشته باشید می‌توانید قسمت داخلی پلک بالا و پایین را سایه قرمز ملایمی بزنید. از رنگ‌های قرمز و نارنجی می‌توانید استفاده کنید. سایه نارنجی را نزدیک به ابروها و دور سایه قرمز بزنید. اگر گوشه چشم را سفید کنید چشم‌ها درشت‌تر می‌شوند. بعد از این مراحل می‌توانید روی خط مژه را سبز کنید. بهتر است از سبز شاین دار استفاده کنید تا رنگ قرمز زیری پوشانده شود.

با خط چشم مایع می‌توانید قطره‌هایی مثل تخم هندوانه در سمت راست پلک خود بکشید. در این سبک از میکاپ چشم به هیچ وجه داخل چشم را مشکی نکنید. زیرا چشم‌ها کوچکتر می‌شوند. خط مژه پایین را با مداد سبز روشن یا سفید پر کنید. برای اینکه آرایشتان تکمیل شود می‌توانید یک خط چشم گربه‌ای بکشید.

میکاپ چشم کات کریس

می‌توانید برای آرایش شب یلدا از یک خط چشم قرمز استفاده کنید. برای اینکه خط چشم کات کریس بکشید بخش پایانی خط چشم را طولانی و و یکدست روی کریس چشم بکشید. در پایان این خط را به خط چشم گربه‌ای وصل کنید. می‌توانید روی خط چشم گربه‌ای از نگین‌های کوچک استفاده کنید. (نگین‌ها را می‌توانید با چسب سایه روی پلک بچسبانید.) اگر خط چشم سرخ ندارید از یک رژ سخ مایع مات و براش خط چشم کمک بگیرید. برای این کار از رژلب و براش خط چشم در بخش کریس چشم استفاده کنید و با آن در پشت پلک بعد ایجاد کنید.

انواع میکاپ یلدایی لب برای شب یلدا

قبل از آرایش لب حتما لب‌هات با اسکراب پاکسازی کنید تا سلول‌های مرده پوست لب از بین بروند. می‌توانید برای اینکه رژلب شما ماندگاری بیشتری داشته باشد کل لب را با خط لب همرنگ با رژلب پر کنید. انواع میکاپ و آرایش لب برای یلدا عبارتند از:

آرایش شب یلدا دخترانه و زنانه با میکاپ لب ساده

بسیاری از افراد به دنبال سادگی هستند. به همین دلیل از میکاپ یلدایی ساده برای لب‌های خود استفاده می‌کنند. بهترین رنگ رژ برای شب یلدا رنگی است که به رنگ‌های سفره یلدا شباهت زیادی داشته باشد. برای مثال رنگ‌ زرشکی برای آرایش شب یلدا عالی است. اما اگر جزو افرادی هستید که رژهای زرشکی به شما نمی‌آید و با رنگ چهره شما هماهنگی ندارد می‌توانید از رنگ‌های هندوانه‌ای استفاده کنید. منظور از رنگ‌های هندوانه‌ای قرمز و صورتی است. مخصوصا رنگ صورتی گرم برای آرایش شب یلدا یک گزینه عالی است و چهره را جذاب‌تر می‌کند.

رژلب‌های فانتزی و هندوانه‌ای به همراه جذاب‌ترین ایده‌های آرایش شب یلدا

بسیاری از افراد هستند که برای جشن‌ شب یلدا طرفدار میکاپ‌های فانتزی هستند. از این رو شما عزیزان اگر دوست دارید تا لب‌هایی به شکل هندوانه داشته باشید باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا با مداد سبز خط لبی بکشید.
  • سپس درون لب‌ها را با رژ قرمز پر کنید.
  • در این مرحله می‌توانید طراحی‌های مختلفی اعم از طراحی هندوانه، انار و…. بر روی لب‌های خود ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید رژلب هندوانه داشته باشید باید از رنگ‌های صورتی، سفید و سبز استفاده کنید. چنانچه یان رنگ‌ها را ندارید از پالت سایه چشم کمک بگیرید. ابتدا لب بالایی را صورتی کنید و کمی دو لب را فشار دهید تا لب پایینی هم صورتی شود. سپس با یک مداد یا سایه سبز خط لب پایین را بکشید. قسمت خارجی لب پایین را با رنگ سبز کمرنگ پر کنید. در این مرحله باید حد فاصل دو رنگ صورتی و سبز را سفید کنید. هرچه بتوانید مرز رنگ‌هات را بیشتر محو کنید نتیجه آرایش لب بسیار زیباتر دیده می‌شود.

با خط چشم مایع مشکی می‌توانید قطره‌ها یا نقاطی مانند تخم‌های هندوانه بر روی لب‌ها بکشید. می‌توانید برای اینکه لب‌ها جذاب‌تر دیده شوند از برق لب کمک بگیرید. اکنون آرایش لب فانتزی شما به شکل هندوانه به پایان رسیده است. تنها نکته‌ای که لازم است بدانید این است که این نوع میکاپ لب مخصوص افرادی است که لب‌های درشت دارند. اگر جزو افرادی هستید که لب‌های کوچک و باریکی دارید از این مدل آرایش و میکاپ لب برای لب‌ها استفاده نکنید.

نکات مهم برای آرایش شب یلدا

برای اینکه آرایش شما جذاب‌تر و زیباتر باشد حتما نکات زیر را رعایت کنید:

آرایش شب یلدا بسیار خاص است. اما این موضوع را بدانید که لازم نیست در این سبک از آرایش اغراق کنید. بیش از حد لب‌ها و چشم‌ها را یلدایی نکنید. یعنی اگر دوست دارید تا طرح هندوانه در میکاپ خود داشته باشید فقط طرح هندوانه را بر روی لب یا بر روی چشم استفاده کنید. شلوغی بیش از حد تاثیر معکوس در آرایش دارد و به جای اینکه زیباتر شوید بالعکس چهره بدی پیدا خواهید کرد.

از هایلایتر برای شادابی و نشاط صورت استفاده کنید. گونه‌ها را با هایلایتر براق و برجسته کنید.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید برای آرایش شب یلدا در نظر بگیرید این است که می‌توانید برای جذابیت آرایش خود از اکسسوری‌های شب یلدا استفاده کنید. برای مثال از گوشواره انار، تل و تزیینات یلدایی و…. که از نمونه اکسسوری‌هایی شب یلدا است می‌توانید استفاده کنید.

آرایش شب یلدا گریم و میکاپ شب یلدا میکاپ شب یلدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *