مقالات

آرایش پوست چرب و ترفندهای آن

آرایش پوست چرب

برای آرایش پوست چرب بهتر است نکاتی را رعایت کنید. در ادامه این مطلب از سایت آزاده بدخشان، بهترین میکاپ آرتیست زاهدان به نحوه میکاپ پوست چرب می‌پردازیم. همچنین در این مطلب به ماندگاری آرایش بر پوست چرب با راهکارهای مفید و موثر پرداخته‌ایم. برای پوست چرب باید چربی اضافی پوست پاک شود. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

مشخصات پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند غدد چربی پوست آنها فعال است. معمولا این افراد دارای منافذ بزرگی هستند. از طریق این منافذ گرد و غبار  وارد پوست می‌شود و به همین دلیل بیشتر این افراد پوست‌های جوشداری دارند. بزرگترین معضل این افراد عدم ماندگاری میکاپ بر روی پوستشان است. دلیل این موضوع تعریق و چربی زیاد پوست این افراد است. میکاپ پوست چرب بسیار سخت است. اما یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای برای میکاپ عروس می‌داند که چگونه پوست چرب را به بهترین شکل میکاپ کند.  چنانچه خودتان در منزل می‌خواهید میکاپ پوست چرب را انجام دهید باید تکنیک‌هایی را در این باره بدانید که در ادامه به آنها می‌پردارزیم.

لوازم آرایشی مناسب پوست چرب

انتخاب محصولات آرایشی برای افراد دارای پوست چرب بسیار مهم است. کرم‌پودرها و مرطوب کننده‌های پوست چرب باید Oil Free (اویل فری) و فاقد چربی باشند. در طول روز باید با دستمال کاغذی یا پودرهای مخصوص چربی اضافی پوست را بگیرید.

آرایش پوست چرب و نکاتی که باید بدانید

اگر می‌خواهید ماندگاری آرایش بر روی پوست چرب بیشتر شود باید نکات زیر را رعایت کنید:

اولین مرحله: آماده سازی پوست

قبل از هر چیزی ابتدا مراحل پاکسازی پوست را انجام دهید:

شستشوی صورت

ابتدا با شوینده مناسب صورت خود را بشویید تا آلودگی‌ها و چربی‌ها پاک شوند. حتما از شوینده پوست چرب استفاده کنید و بعد از چند دقیقه صورت خود را بشویید و بعد با حوله خشک کنید. اگر پوست خود را زیاد بشویید رطوبت و چربی طبیعی پوست از بین می‌رود. همچنین با این کار چربی بیشتری بر روی پوست ایجاد می‌شود. شستن صورت 2 بار در روز کافیست.

استفاده از تونر برای میکاپ پوست چرب

تونرها از فرمولاسیون خاصی پیروی می‌کنند که چربی‌ها و آلودگی‌های اضافه پوست را به خوبی پاک می‌کنند. بعد از شستشوی صورت مقداری از تونر را روی پنبه بریزید و کمی صبر کنید تا تونر خشک شود. تنها یکبار در روز از تونر استفاده کنید تا رطوبت پوستتان از بین نرود. گلاب و فندق و افسونگر جزو تونرهای طبیعی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آبرسانی پوست از روش های آماده سازی پوست چرب قبل از میکاپ

برای اینکه رطوبت از دست رفته پوست جبران شود، پوست چربی بیشتری ترشح می‌کند. این نوع پوست‌ها به آبرسان و مرطوب کننده بیشتری نیاز دارند. در صورت عدم استفاده از آبرسان و مرطوب کننده، پوست چربی بیشتری تولید  می‌کند. یک لایه از مرطوب کننده را روی پوست پخش کنید. برای حفاظت از پست از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که spf دارند.

لایه برداری پوست از نکات مهم قبل از آرایش پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند باید 3 تا 4 بار آن را لایه برداری کنند. چربی بیش از حد در پوست‌های چرب باعث می‌شوند تا منافذ پوست بسته شوند. برای پیشگیری از این اتفاق 3 تا 4 بار در هفته با یک شینده لایه بردار پوست خود را لایه برداری کنید. حتی می‌توانید از ماسک‌های لایه بردار استفاده کنید. این نوع ماسک‌ها علاوه بر پاکسازی پوست باعث لایه برداری پوست می‌شود. حتما لایه بردار را بر روی پوست مرطوب بزنید و با حرکات چرخشی پوست را ماساژ بدهید. سپس صورت را بشویید. می‌توانید برای لایه برداری در منزل از شکر استفاده کنید.

دومین مرحله : بهترین آموزش مرحله به مرحله آرایش برای پوستهای چرب

بعد از اینکه پوست را پاکسازی کردید طبق مراحل زیر پوست چرب را میکاپ کنید:

زیر ساز آرایش پوست چرب

بعد ار آماده سازی پوست قبل از میکاپ 10 دقیقه صبر کنید تا پوست شما برای زیر سازی آماده شود. از زیرسازهایی با قابلیت کنترل چربی استفاده کنید. حتما به این نکته توجه کنید که نباید زیر ساز را به کل صورت بزنید. بلکه باید بر قسمت‌هایی که چربی بیشتر است بزنید. این قسمت‌ها عبارتند از: پیشانی، روی بینی، چانه و نواحی اطراف لب‌ها

پرایمر از مراحل آرایش پوست چرب

پرایمر سطح پوست را یکدست می‌کند و ماندگاری آرایش را زیادتر می‌کند. حتما از پرایمر مات و بدون چربی برای آرایش پوست چرب استفاده کنید. یک لایه نازک از این محصول را بردارید و در اطراف چشم یا دور چشم بزنید.

پوشش جوش و لک با کانسیلر

معمولا پوست‌های چرب جوش و لک دارند. یک لایه نازک از کانسیلر را بردارید و روی لکه‌ها بزنید. برای پوشش دهی بهتر پوست می‌توانید یک لایه کرم پودر بزنید و سپس لکه‌های باقیمانده را با کانسیلر بپوشانید. در نهایت بازهم کرم پودر بزنید تا زیر سازی آرایش شما تکمیل شود. هرچقدر تعداد این لایه‌ها بیشتر باشد احتمال براق شدن پوست کمتر است. البته با این تکنیک نیاز به ترمیم آرایش دارید. برای پوست‌های چرب از کانسیلرهای مایع استفاده کنید. زیرا کانسیلرهای کرمی منافذ پوست را می‌بندند و برای پوست جوش ایجاد می‌کنند.

استفاده از کرم پودر برای پوست چرب

کرم پودرهای پودری برای پوست‌های چرب عالی هستند. به شرطی که فاقد چربی باشند. حتما در زمان خرید کرم پودر برای آرایش پوست چرب بر روی کرم پودر به دنبال کلماتی مثل Oil Free، مات کننده و غیرکومدوژنیک بگردید. غیرکومدوژنیک یعنی محصولی که منافذ پوست را نمی‌بندد. برای میکاپ پوست چرب یک لایه نازک از کرم پودر را بردارید و با بیوتی بلندر بر روی پوست پخش کنید. حتما بیوتی بلندر را با حرکات ضربه‌ای یا دایره‌ای روی صورت بزنید.  اگر دوست دارید تا پوشش دهی پوست شما بهتر شود می‌توانید لایه دوم را کانسیلر بزنید. کانسیلر را هم مثل کرم پودر به حالت ضربه‌ای و دورانی روی پوست پخش کنید. اگر کرم پودر پودری دوست ندارید می‌توانید از کرم‌پودرهای کرمی و مایع که بر پایه آب هستند استفاده کنید.

ماندگاری آرایش بر روی پوست چرب با پودر فیکس

فیکساتور آرایش مانع چربی پوست می‌شود. با براش مخصوص پودر فیکس را بر روی صورت بزنید. برای این کار از قسمت مرکزی صورت به اطراف صورت حرکت کنید. فیکساتور را می‌توانید به پلک هم بلزنید. این محصول هم به صورت پودری و هم به صورت اسپری در بازار وجود دارد. به طور کلی هر دو نوع این محصول باعث ماندگاری آرایش پوست چرب می‌شود.

رژگونه

رژگونه‌های مات بهترین انتخاب برای میکاپ پوست چرب هستند. با براش‌های مخصوص رژگونه را از برآمدگی گونه تا پایین گوش بزنید. به هیچ عنوان برای آرایش پوست چرب از رژگونه‌های براق و اکلیلی استفاده نکنید. زیرا اینگونه رژگونه‌ها پوست را چرب‌تر و براق‌تر می‌کنند. رژگونه‌های پودری و مات ماندگاری بیشتری در مقایسه با رژگونه‌های استیکی و کرمی دارند. حتما از رژگونه‌هایی که متناسب با رنگ پوست شماست استفاده کنید.در آخرین مرحله برای تکمیل آرایشتان از ریمل و رژلب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *