مقالات

آرایش چشم درشت و طریقه سایه زدن چشم درشت

آرایش چشم درشت

آرایش چشم درشت نیاز به نکات مهمی دارد که باید با تمامی نکات و فوت و فن‌های آرایش چشم درشت آشنا باشید. میکاپ چشم در آرایش صورت بسیار مهم است و چشم‌ها مرکز توجه در صورت هستند. چشم‌های درشت به خودی خود زیبا هستند و برخی از افرادی که چشم درشت دارند دوست دارند آن را با آرایش ریز کنند. ترفندهای زیادی برای درشتی و ریزی چشم وجود دارد. برای مثال از خط چشم می‌توانید برای میکاپ چشم درشت استفاده کنید و با استفاده از این وسیله چشم‌ها را کوچک کنید. در ادامه این مطلب از سایت آزاده بدخشان بهترین میکاپ آرتیست زاهدانبه تمامی ترفندهای آرایش چشم درشت میپردازیم. با تمامی این ترفندها می‌توانید یک آرایش چشم مجلسی شیکی را ایجاد کنید. با ما همراه باشید.

آموزش کامل آرایش چشم درشت در مراحل ساده و مهم

چنانچه دوست دارید تا برای میکاپ عروس خود میکاپ چشم زیبایی داشته باشید به صورت زیر عمل کنید:

کشیدن ابروها

در مرحله اول باید ابروها را با مداد یا ریمل ابرو حالت دهید. با این کار ابروها پهن‌تر به نظر می‌رید. اگر چشم درشت و گردی دارید پهنی ابروها باعث می‌شود تا درشتی طبیعی چشم حفظ شود و چشمها در اولین نگاه دیده شوند. برای کشیدن ابروها باید ابرو را کاملا صاف یعنی بدون اخم و یا چین خوردگی نگهدارید. بعد از آرایش و هاشور ابرو با مداد، حتما از شانه ابرو استفاده کنید تا رنگ مداد با رنگ طبیعی ابرو یکدست شود.

مرحله 2 آموزش کامل آرایش چشم درشت : پرایمر پلک

اگر از پرایمر استفاده کنید سایه به مدت طولانی بر روی پلک دوام دارد. با براش آرایشی مخصوص این کار، پرایمر را به صورت دورانی روی پلک بزنید. ناحیه بین ابرو و پلک را هم با پرایمر پر کنید.

استفاده از کانسیلر برای تیرگی‌ها در آرایش چشم درشت

در این مرحله با استفاده از کانسیلر لک‌ها و تیرگی دور چشم را محو کنید. البته کاربرد و راه های دوام کانسیلر تنها به پوشانندگی زیر چشم ختم نمی‌شود. بلکه از دیگر ترفندهای دوام کانسیلر این است که می‌توانید اضافه ریمل یا خط چشم زیر چشم را با آن پاک کنید. مقداری کانسیلر را به زیر چشم بزنید. سپس دست‌هایتان را بشویید و با انگشت کانسیلر روی پوست را با کرم پودر مخلوط کنید. برای این کار می‌توانید از براش کوچک استفاده کنید.

انتخاب رنگ سایه چشم

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان آرایش چشم درشت انتخاب رنگ سایه چشم است. این کار را باید با توجه به فرم و حالت چشم خود انجام دهید. برای مثال آرایش چشم درشت و کشیده باید از سایه‌ مات قهوه‌ای مایل به خاکستری روی پلک استفاده کند و از یک رنگ مات‌تر برای گوشه‌های چشم استفاده کند. برای آرایش چشم درشت و برجسته از سایه‌های تیره رنگ استفاده کنید تا عمق و اندازه چشم طبیعی‌تر باشد.حتما برای انتخاب رنگ سایه از بهترین مارک سایه چشم استفاده کنید.

به طور کلی رنگ‌های تیره برای آرایش چشم درشت مناسب است. اما اگر چشمان بسیار درشتی دارید و می‌خواهید با آرایش آن را کوچک نشان دهید از سایه‌های براق و اکلیلی و یا سایه گلیتری استفاده کنید. استفاده از سایه سفید و روشن در برخی نقاط باعث زیبایی بیشتر چشم‌ها می‌شود. برای طریقه سایه زدن چشم درشت باید طبق قواعد و اصول خاصی پیش بروید. برای مثال باید ابتدا پرایمر سایه بزنید و سپس سایه چشم را شروع کنید.

آموزش آرایش چشم درشت با متدهای روز و حرفه‌ای : انتخاب مدل خط چشم مناسب برای چشمان درشت

کشیدن خط چشم برای چشم‌های درشت بسیار مهم است. هم با مداد و هم با خط چشم جامد یا مایع می‌توانید این خط چشم زیبایی بکشید. این مورد به سلیقه و مهارت شما دارد. اما بهترین انتخاب استفاده از خط چشم‌های مشکی برای میکاپ چشم درشت است.

خط چشم مناسب برای آرایش چشم درشت و مشکی

برای چشم درشت و مشکی از خط چشم مشکی استفاده نکنید. برای آرایش چشم مشکی به جای خط چشم از سایه یا مدادهای خاکستری یا دودی استفاده کنید. با استفاده از هر کدام از این موارد هاله‌ای را پشت چشم و زیر چشم بکشید.

آرایش چشم درشت و کشیده با ترفندهای جدید و جالب و آموزش خط چشم کشیدن

برای خط چشم از 2/3 بیرونی پلک بالایی شروع کنید و خط چشم مشکی را در راستای خط مژه بکشید. حتما سعی کنید که خط چشم را تمیز و مرتب بکشید. می‌توانید زمانی که به انتهای خط مژه رسیدید بال کوچکی را در گوشه چشم‌ها بکشید. بال خط چشم مخصوص چشم درشت باید به این صورت باشد که بسیار کوچک و در حد یک چهرم سانتی متر باشد. این مدل خط چشم حالت کشیده و زیبایی را برای چشم ایجاد می‌کند. همچنین این مدل خط چشم برای چشم‌های درشت و گرد باعث می‌شود تا گردی چشم کمتر به نظر برسد.

می‌توانید برای پلک پایین هم خط چشم بکشید. اما این کار را از زیر خط مژه پایین خود آغاز کنید. خط چشم پایین باید بسیار نازک‌تر از خط چشم بالایی باشد. می‌توانید داخل چشم را هم تا وسط پلک با مداد چشم پر کنید.

یکی از مدل‌های زیبا برای خط چشم، چشم درشت استفاده از دو رنگ خط چشم است. برای این کار با مداد مشکی خط چشم دنباله دار و ساده‌ای را روی پلک بکشید. بعد از خشک شدن آن، یک خط طلایی یا نقره‌ای رنگ در بالای این خط چشم بکشید. این ترفند جدید و جالب باعث درخشش چشمان شما می‌شود.

استفاده از ریمل و فرمژه یکی از اصول آرایش برای چشم درشت

قبل از ریمل با فر مژه مژه‌های خود را حالت دهید. فر مژه را چند ثانیه نگهدارید و با انگشت کمی مژه‌ها را خم کنید. این کار واجب و الزامی نیست. اما به درشت‌‌تر شدن چشم شما کمک زیادی می‌کند. بعد از فر مژه از ریمل استفاده کنید. برای ریمل چشم درشت و گرد بیشتر بر گوشه‌های بیرونی چشم تمرکز کنید. چراکه استفاده زیاد از ریمل در وسط چشم باعث گردی بیشتر چشم می‌شود. اگر دوست دارید تا گردی و درشتی چشم بیشتر دیده شود ریمل را در وسط چشم بیشتر بزنید. چنانچه دوست دارید چشمان کشیده‌ای داشته باشید ریمل را در گوشه‌های بیرونی چشم بزنید.

ریمل زدن مژه‌های پایینی چشم درشت

ریمل از اصلی‌ترین لوازم آرایشی چشم است. اگر می‌خواهید مژه‌های پایینی خود را ریمل بزنید بستگی به فرم چشم شما دارد. چراکه در برخی از چشم‌های درشت این کار باعث ریزی چشم می‌شود. اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که در برخی چشم‌ها ریمل مژه پایینی باعث درشتی و جذابی چشم می‌شود. باید یکبار این کار را امتحان کنید و ببینید که چه اتفاقی برای شما می‌افتد؟ چشمان شما ریزتر می‌شود یا درشت‌تر؟

استفاده از مژه مصنوعی برای آرایش چشم درشت

اگر می‌خواهید از مژه مصنوعی استفاده کنید سعی کنید از مژه‌های خیلی بلند و غیر طبیعی استفاده نکنید. اگر هم مژه بلند خریداری کرده‌اید حتما قبل از استفاده آن را کوتاه کنید. چنانچه از مژه مصنوعی به طور اصولی و درست استفاده کنید به زیبایی چشم‌های خود کمک زیادی می‌کنید.

چگونه با آرایش، چشم درشت را ریزتر و کوچک‌تر کنیم؟

اگر به هر دلیلی دوست دارید که کمی چشم‌ها کوچکتر باشند، فوت و فن‌هایی در این باره وجود دارد. برای مثال می‌توانید از سایه چشم‌های تیره‌تری برای آرایش چشم درشت استفاده کنید. اگر مداد مشکی را داخل پلک پایین بکشید چشم‌ها کوچکتر دیده می‌شوند.

آیا سرمه باعث درشتی چشم می‌شود؟

هر گونه خط مشکی و یتره درون چشم، چه سرمه باشد و چه مداد چشم، باعث می‌شوند تا چشم کوچکتر به نظر برسد. اگر می‌خواهید چشم درشتی داشته باشید، خط چشم یا سرمه را تنها بر روی پلک بالایی بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *