مقالات

آرایش کک و مک دار ترند چیست و چگونه کک و مک داشته باشیم؟

آرایش کک و مک دار ترند چیست و چگونه کک و مک داشته باشیم؟

آرایش کک و مک دار در سال‌های اخیر به یکی از سبک‌های ترند میکاپ تبدیل شده است. بگونه‌ای که بسیاری از افراد این پرسش را دارند که چگونه کک و مک داشته باشیم؟ و به دنبال ترفند آرایشی کک و مک دار هستند. در سال‌های گذشته افرادی که متوجه کک و مک صورت خود می‌شدند اغلب به دنبال اسپری کک و مک صورت و درمان قطعی کک ومک در خانه بودند. برخی نیز با آرایش صورت کک و مکی سعی داشتند کک و مک‌های پوست خود را بپوشانند. اما امروزه این ویژگی پوستی به یکی از داغ‌ترین ترندهای آرایشی تبدیل شده است.

شاید شما هم تا بحال با تصاویر بسیاری از سلبریتی‌ها در رسانه‌های اجتماعی روبرو شده باشید که با آموزش کشیدن کک و مک فانتزی، کک و مک‌های جعلی روی پوست خود ایجاد کردند.  حال ما در ادامه این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان قصد داریم به ترفند آرایشی کک و مک دار و آموزش میکاپ صورت کک و مک دار بپردازیم.

کک و مک چیست؟

این ویژگی پوستی نقاط قهوه‌ای رنگ کوچکی روی پوست هستند. این نقاط ریز در برخی مناطق پوست که در معرض آفتاب قرار دارد، ایجاد می‌شوند. در اغلب موارد کک و مک‌ها بدون ضرر هستند و هیچ مشکل پوستی برای سلامت پوست افراد بوجود نمی‌آورند. علت ایجاد کک و مک روی پوست تولید ملانین (رنگدانه پوست و مو) بیش از حد است.

در حالت کلی این نقاط ریز قهوه‌ای از طریق تحریک تابش پرتوی ماوراء بنفش (UV) حاصل می‌شوند. ژنتیک افراد و شرایط محیط زندگی احتمال افزایش و کاهش این ویژگی پوستی را بوجود می‌آورد. در برخی افراد ژن خاصی با نام MC1R وجود دارد که باعث تغییر تولید خود به خودی ملانین در بدن می‌گردد و این عارضه را ناشی می‌شود. البته این ژن روی تمام افراد به صورت یکسان عمل نخواهد کرد.

مقاله مرتیط >>>>>  زاویه سازی فک با میکاپ

در یونان باستان، زنانی که دارای پوست کک و مکی بودند به عنوان عاشقان خورشید و الهه یاد می‌شدند. این ویژگی پوستی در گذشته‌های دور یکی از ملاک‌های زیبایی به جای ایراد ظاهری شمرده می‌شد. اما در گذشت زمان بسیاری از دخترانی که دارای پوست کک و مکی بودند، این عارض را مایه شرمساری می‌دانستند و به دنبال درمان قطعی کک ومک در خانه و ترفندها و آموزش میکاپ صورت کک و مک دار برای پوشاندن آن بودند. این افراد همچنین با دانستن آنکه چه غذاهایی باعث کک و مک میشود؟ و پرهیز از خوردن آن‌ها از افزایش این عارضه جلوگیری می‌کردند.

اما در سال‌های اخیر کک و مک نه تنها دیگر یک ایراد ظاهری و عارضه بد شکل به شمار نمی‌رود. بلکه به یکی از ترندهای داغ آرایشی تبدیل شده است. درصورتی که پوست شما دارای کک و مک است، خوشحال باشید زیرا این لکه‌های قهوه‌ای کوچک این روزها در دنیای مد بسیار پرطرفدار شده است.

ترند پرطرفدار آرایش کک و مک دار در صنعت مد و زیبایی

در سال‌های اخیر پوست کک و مکی و آرایش صورت کک و مکی به یکی از ترندهای آرایشی تبدیل شده است. افرادی که پوست‌های کک و مک دار دارند نه تنها دیگر مجبور به پوشاندن کک و مک‌های پوسشان با کرم پودر مخملی و آرایش‌های سنگین نیستند؛ بلکه این ویژگی پوستشان به ترندی داغ و خاصیت خاص تبدیل شده است.در صنعت مد مدل‌های فراوانی را مشاهده می‌کنیم که نوعی گریم و آرایش کک و مک دار روی صورت خود دارند.

از طرفی محصولات آرایشی مخصوص آرایش کک و مک دار و برای ایجاد کک و مک به بازار روانه شده است. برخی از این محصولات میکاپ کک و مک دار، با ایجاد کک و مک درخشان و رنگارنگ در ترندهای آرایشی تغییراتی شگرف ایجاد کرده‌اند.

سلبریتی‌های فراوانی را نیز می‌توان در دنیای مد و سیما مشاهده کرد که علاوه بر آرایش هالیووری، آرایش کلاسیک و .. بسیار به سبک آرایش کک و مک دار علاقه دارند. بسیاری از آن‌ها همانند مگان مارکل و اما واتسون دارای کک و مک‌های طبیعی روی پوست خود هستند و در ترند صورت کک مکی نقش داشته‌اند. از این رو بسیاری از افراد به دنبال آنند که چگونه کک و مک واقعی داشته باشیم؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید بدانید چگونه کک و مک داشته باشیم؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مقاله مرتیط >>>>>  هایلایتر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش آرایش کک و مک دار در 5 مرحله

همانطور که گفته شد امروزه اغلب افراد به دنبال آنند که بدانند چگونه کک و مک واقعی داشته باشیم؟ و حتی به دنبال این هستند که چه غذاهایی باعث کک و مک میشود؟ اگر پوست شما جزو پوست‌های کک و مک دار نیست، می‌توانید به جای این روش‌ها، از ترفند آرایشی کک و مک دار کمک بگیرید. شما با آموزش آرایش کک و مک دار می‌توانید به راحتی این ترند آرایشی داغ و مد روز را در صورت خود ایجاد نمایید. بدین منظور در ادامه به مراحل اجرای آرایش کک و مک دار خواهیم پرداخت:

انتخاب محصول برای ایجاد کک و مک مرحله اول آرایش کک و مک دار

اخیرا برخی تولیدکنندگان لوازم آرایشی محصولاتی روانه بازار کرده‌اند که مخصوص ایجاد کک و مک روی پوست است. اما درصورتی که شما این محصولات را در دسترس ندارید، بهترین محصولات برای استفاده در آرایش کک و مک دار، سایه‌ها و مداد ابرو است. همچنین باید از قلموهای بسیار نازکی برای ترفند آرایشی کک و مک دار استفاده کنید.

نکته مهم در آموزش آرایش صورت کک و مکی، انتخاب رنگ مناسب برای ایجاد کک و مک است. درصورتی که اختلاف رنگ میان سایه ابرو یا مداد انتخابی شما زیاد باشد، کک و مک ایجاد شده روی پوستتان غیرطبیعی خواهد بود. می‌توانید یک مداد یا سایه ابرو تنها با دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست خود آرایش کک و مک دار را شروع کنید و نتیجه را مشاهده نمایید. درصورتی که قصد نمایان‌تر و واضح‌تر کردن کک و مک‌ها را داشتید، رنگی یک درجه تیره‌تر استفاده کنید. درصورتی که به آرایش‌های جسورانه علاقه دارید می‌توانید با سایه گلیتر یا اکلیل دار و رنگی نیز این میکاپ را انجام دهید.

زیرسازی پوست مرحله دوم از میکاپ کک و مک دار

استفاده از کرم پودر در زیر کک و مک مصنوعی بسته به سلیقه خودتان دارد. اما از آنجایی که آرایش کک و مک دار باید جلوه‌ای نچرالی ایجاد کند. بنابراین درصورتی که قصد استفاده از کرم پودر را دارید باید از یک کرم پودر خوب و سبک استفاده کنید. اگر هم قصد استفاده از کرم پودر را ندارید، باید پوستی سالم و باطراوت داشته باشید. بنابراین بهتر است به پوست خود رسیدگی کنید و آب زیادی بنوشید و از مرطوب کننده مناسبب استفاده کنید. استفاده از پرایمر نیز اثر کک و مک‌های ایجاد شده روی پوست را ماندگارتر می‌کند.

مقاله مرتیط >>>>>  تینت لب و نحوه استفاده از آن

شروع نقطه گذاری مرحله سوم از آرایش صورت کک و مکی

بعد از انتخاب مداد و سایه ابرو دلخواه، و آماده سازی پوست، برای آرایش کک و مک دار باید به سراغ نقطه‌گذاری و ایجاد کک و مک بروید. برای ایجاد کک و مک مصنوعی روی پوست باید اینکار را به صورت نامنظم و پراکنده انجام دهید. زیرا در صورتی که کک و مک‌ها خیلی منظم و با فاصله‌ای برابر باشند، آرایش کک و مک دار جلوه‌ای طبیعی نخواهد داشت.

بر روی بخش‌های از صورت که نور خورشید به شکل طبیعی با آن برخورد می‌کند تمرکز کنید. بدین معنا که استخوان بینی، گونه و پیشانی نقاط مهم در آرایش کک و مک دار هستند. نقطه‌های کک و مک باید در این سه ناحیه تمرکز داشته باشند و در نواحی اطراف نیز خیلی ظریف و ملایم پخش شوند.

محو و پخش کردن لکه‌های کک و مک مرحله چهارم از ترفند آرایشی کک و مک دار

به یاد دلشته باشید کک و مک‌ها نباید به همدیگر شبیه بوده و تقارن داشته باشند. در این مرحله از میکاپ کک و مک دار باید نقاط ایجاد شده با مداد یا سایه ابرو را محو کنید. محو کردن نقاط بدین شکل است که ابتدا نقاط را محو کنید و سپس روی همان نقطه، نقطه‌ای جدید برای تقویت رنگدانه بگذارید و سپس مجددا محو کنید. کک و مک‌های ایجاد شده حتی در مقدار رنگ نیز باید با هم متفاوت باشند تا طبیعی‌تر جلوه کنند. برای محو کردن کک و مک‌ها می‌توانید از انگشت خود و ضربه زدن با آن کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از براش آرایشی کوچکی همانند براش سایه یا لب نیز برای این کار استفاده کنید.

فیکس کردن کک و مک ها مرحله پنجم آموزش کشیدن کک و مک فانتزی

در مرحله آخر از آرایش کک و مک دار برای فیکس کردن آرایش از پودر یا اسپری فیکس استفاده کنید تا اثر کک و مک‌ها تا مدت زمان بیشتری روی صورت بماند.

روش ایجاد کک و مک بر روی پوست جوش دار چگونه است؟

یکی از مزیت‌های ترند میکاپ کک و مک دار، پوشش جوش‌های صورت و پوشاندن لکه های صورت با آرایش است. در واقع در آرایش پوست چرب و جوش دار و زمانی که فرد جوش می‌زند می‌توان ب امیکاپ کک و مک دار نقاط و لکه‌های قهوه‌ای روی جوش گذاشت تا دیگر جوش‌ها نمایان نشود.

چه غذاهایی باعث کک و مک میشود؟

نمی‌توان دقیق گفت چه غذاهایی باعث کک و مک میشود، اما در اثر نخوردن برخی مواد غذایی و رعایت کردن رژیم غذایی سالم همانند نخوردن فست فود و استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند از ایجاد این لکه‌های قهوه‌ای روی پوست جلوگیری کند. البته براساس تحقیقات ارتباط مستقیمی بین کک و مک تغذیه وجود ندارد.

درمان قطعی کک ومک در خانه چیست؟

اگر این سبک میکاپ مورد علاقه شما نیست و داشتن کک و مک شما را اذیت می‌کند می‌توانید از روغن نارگیل، لیمو، عسل، اسپری کک و مک صورت و … برای درمان قطعی کک ومک در خانهاستفاده کنید و یا با میکاپ صورت کک و مک دار، کک و مک خود را بپوشانید.

author-avatar

About آزاده بداخشان

زیبایی، نیرویی قدرتمند است که می‌تواند ما را به سوی تعالی رهنمون سازد. تامل در زیبایی، احساس همدلی و نوع‌دوستی را در ما پرورش می‌دهد و روحمان را به لطافت و ظرافت مزین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *