مقالات

فیکس کردن آرایش و روش های ثابت کردن میکاپ

فیکس کردن آرایش

بیک کردن و استفاده از انواع فیکساتور آرایش باعث ماندگاری و فیکس کردن آرایش می‌شود. در واقع بیک کردن و فیکس کردن آرایش به تکنیکی گفته می‌شود که در آن بافت کرمی و مرطوب آرایش به بافت پودری و خشکی تبدیل شود. با این کار چربی آرایش گرفته می‌شود و دیگر نیازی به تمدید میکاپ نیست. در ادامه این مطلب از سایت آزاده بدخشان، بهترین میکاپ آرتیست زاهدان بیشتر با راه های فیکس و ثابت ماندن آرایش صورت آشنا خواهید شد. خانم آزاده بدخشان بهترین میکاپ عروس در زاهدان را انجام می‌دهند. چراکه از بهترین اسپری فیکس کننده آرایش و بهترین تکنیک‌های فیکس کردن آرایش و میکاپ استفاده می‌کنند.

به طور کل در سالهای اخیر تنوع بسیار زیاد لوازم آرایشی و ایجاد تکنیک‌های مختلف آرایش باعث ایجاد اصطلاحات زیادی در این حوزه شده‌اند که عدم اطلاع از آنها ممکن است به خرید محصولات آرایشی اشتباه بیانجامد. یکی از این اشتباهات بیک کردن و فیکس کردن آرایش است. این دو محصول از نظر ظاهری و طرز استفاده شبیه بهم هستند اما تفاوت‌هایی دارند که آگاهی از این موارد برای خرید و استفاده از آنها ضروری و الزامی است.

راه های فیکس و ثابت ماندن آرایش صورت

آرایش کردن همیشه یکی از جذاب‌ترین کارها برای خانم‌ها است اما یکی از دغدغه‌های بعد از آرایش، تمدید کردن آن است که معمولا بعد از یک یا دوساعت، میکاپ، حالت اولیه خود را از دست می‌دهد. ثابت نگهداشتن آرایش مهارتی است که هر خانمی باید آن را بیاموزد. در ادامه به بهترین روش های فیکس کردن آرایش صورت پرداخته‌ایم:

استفاده از بهترین اسپری فیکس کننده آرایش

بهترین روش فیکس کردن آرایش استفاده از اسپری‌های فیکساتور است. این اسپری‌ها که متناسب با انواع پوست‌ها هستند دارای انواع مختلفی می‌باشند و ساختار مایع و ظاهری بی‌رنگ دارند. با استفاده از این اسپری‌ها در انتهای آرایش، میکاپ شما روی پوست صورتتان فیکس و ثابت می‌شود. فیکساتورها از مواد پلیمری برای ثابت کردن آرایش ساخته شده‌اند. فیکساتورها از دو طریق میکاپ صورت را ثابت می‌کنند: یکی ایجاد چسبندگی بر روی صورت و دیگری ایجاد حالتی که به توقف فعالیت‌های پوستی مشهور است. انواع فیکس کننده‌ها به صورت خشک، چرب، مایع (اسپری، گازی) و پودری وجود دارند.

فیکساتورهای پودری به صورت مات و براق در بازار وجود دارند که بعد از استفاده از فون چرب مورد استفاده قرار می‌گیرند. با پودر فیکس می‌توانید سایه و رژلب را هم فیکس کنید. اما فیکساتورهای مایع برای این کار مناسب نیستند. اگر قبل از آرایش از اسپری فیکس کننده استفاده کنید خاصیت ضد عرق دارد و باعث دوام آرایش می‌شود. فاصله مناسب برای اسپری کردن 20 تا 30 سانتی متر است و یک یا دوبار باید روی صورت اسپری کنید. موقع اسپری کردن چشم‌ها را ببندید تا مواد وارد چشم نشوند و کمی صبر کنید تا مواد روی پوست خشک شود.

بهترین روش فیکس کردن آرایش با پودر فیکس

یکی از روش‌های دیگر برای تثبیت آرایش استفاده از پودر فیکس است که با نام پودر تثبیت کننده شناخته می‌شود. این محصول به صورت پودری غیر فشرده است و در انتهای آرایش با استفاده از پد یا براش بر روی پوست پخش می‌شود و ماندگاری آرایش را بالا میبرد. پودرهای فیکس در انواع مات، طبیعی و درخشان در بازار هستند که آنها را میتوان با توجه به استفاده خود برای میکاپ استفاده کرد. پودرهای فیکس دارای رنگ بندی‌های مختلفی هستند که باید با رنگ پوست هماهنگ باشند.

استفاده از پنکیک

راه دیگری برای فیکس کردن آرایش وجود دارد که استفاده از پنکیک است. از این روش معمولا در صورت عدم دسترسی به فیکساتور استفاده می‌شود. برای این منظور می‌توانید در انتهای آرایش از یک براش پنکیک را بر روی پوست خود پخش کنید. پنکیک‌های مات برای تابستان بسیار مناسب است. چراکه برق ناشی از چربی پوست را می‌گیرد. از این پنکیک می‌توانید فقط بر روی نقاط چرب پوست مانند پیشانی، بینی و چانه استفاده کنید. بهترین روش برای فیکس کردن آرایش پوست چرب استفاده از پنکیک است.

کاغذ خشک کن

این کاغذهای خشک کن، یکبار مصرف هستند و چربی‌های اضافه روی پوست را بر میدارند. شما می‌توانید هر چند بار که نیاز دارید از این کاغذها استفاده کنید. چراکه هیچ ضرری برای پوست ندارند.

نحوه بیک کردن میکاپ

منظور از بیک کردن آرایش تکنیکی است که بافت کرمی و مرطوب آرایش به بافت پودری و خشک تبدیل می‌شود. با این تکنیک چربی آرایش از بین می‌رود و ماندگاری آرایش بیشتر می‌شود. این روش با استفاده از پودر بیک انجام می‌شود. پودر بیک بر خلاف پودر فیکس بدون رنگ و نخودی رنگ است و دارای جلوه‌ای مات است. بیشترین کاربرد بیک کردن در ناحیه زیر چشم و بر روی کانسیلر است.

برای استفاده از پودر بیک باید بعد از استفاده از کرم‌ پودر و کانسیلر، ابتدا با یک بیوتی بلندر نمدار پودر بیک را بر روی نواحی مورد نظر بزنید. اما به هیچ عنوان پودر را پخش نکنید و با ضربه‌های بسیار ملایم بر روی صورت قرار دهید تا چربی آرایش جذب شود. بعد از اتمام این مرحله 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و با استفاده از یک براش پودر غیر متراکم یا براش بادبزنی پودرهای اضافه را از روی صورت پاک کنید.

تفاوت‌های پودر فیکس و بیک کردن آرایش

درر ادامه به تفاوت‌های فیکس کردن و بیک کردن آرایش اشاره کرده‌ایم:

  1. مهم‌ترین تفاوت این دو روش این است که در فیکس کردن آرایش از اسپری‌های فیکساتور، پنکیک یا پودر فیکس استفاده می‌شود. اما در بیک کردن تنها از پودر بیک استفاده می‌شود.
  2. پودرهای فیکس رنگ بندی‌های مختلفی دارند و دارای جلوه نهایی درخشان، طبیعی یا مات هستند. اما پودرهای بیک، بی رنگ و یا نخودی رنگ هستند و دارای جلوه مات می‌باشند.
  3. از تکنیک فیکس کردن برای آرایش تمام قسمت‌های صورت استفاده می‌شود. در واقع از فیکساتورها بر روی کرم پودر، کانسیلر، رژگونه، سایه چشم و تمامی قسمت‌های میکاپ اغستفاده می‌شود. این در حالی است که بیک کردن تنها مخصوص قسمت‌هایی از آرایش که شامل کرمپودر و کانسیلر است، می‌شود.
  4. بیک کردن برای نواحی روشن و هایلایت میکاپ است و بر روی نواحی تیره کانتور صورت کاربردی ندارد.  اما فیکس کردن آرایش اینگونه نیست و برای تمامی قسمت‌های روشن و تیره آرایش استفاده می‌شود.

سوالات پرتکرار

در پایان به برخی از سوالات متداول شما عزیزان در این خصوص پاسخ داده‌ایم:

آیا برای بیک کردن می‌توان از پودر فیکس استفاده کرد؟

خیر. چراکه پودر بیک دارای خاصیت جذب کنندگی چربی است. اما پودر فیکس فاقد این ویژگی است.

آیا می‌توان میکاپ را هم فیکس و هم بیک کرد؟

بله. برای این کار می‌توانید بعد از بیک کردن آرایش از فیکساتور مایع یا پودری استفاده کنید.

آیا می‌توان از پودر بیک بر روی تمام قسمت‌های صورت استفاده کرد؟

خیر. از پودر بیک تنها بر روی  قسمت‌هایی از صورت که دارای محصولات پودری و بافت کرمی مانند است، می‌توان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *