مقالات

آرایش چشم اسموکی و آموزش آن

آرایش چشم اسموکی و آموزش آن

آرایش چشم اسموکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین مدل میکاپ روز دنیاست. در آرایش و میکاپ اسموکی بیشترین تمرکز روی چشم‌هاست. درصورتی که میکاپ آرتیستی حرفه‌ای سبک آرایش اسموکی چشم را اجرا نماید، می‌تواند حالت چشم‌ها را به صورت کلی تغییر دهد. انواع آرایش چشم اسموکی زیبا و جذاب شامل آرایش اسموکی لایت، آرایش اسموکی شاین، آرایش چشم اسموکی ساده، ارایش چشم اسموکی مشکی، آرایش چشم اسموکی کلاسیک و… می‌باشد. این سبک آرایش چشم، جلوه‌ای دوده به چشم شما می‌دهد و مدل چشم‌ها را زیبا می‌کند. در ادامه این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان شما را با آموزش آرایش اسموکی ساده و حرفه ای برای داشتن گیراترین چشم‌ها آشنا می‌کنیم.

آرایش اسموکی چیست و چطور انجام می شود؟

در این سبک میکاپ از سایه‌ها و خط چشم‌های تیره استفاده می‌شود و از این رو به این سبک، آرایش اسموکی یا دودی می‌گویند. ارایش چشم اسموکی مشکی و تیره، از رایج‌ترین سبک آرایش چشم شیک و جذاب است. البته در این سبک از دیگر رنگ‌های سایه چشم نیز استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای آرایش چشم ریز یا آرایش چشم درشت و … بهترین رنگ را برای تغییر حالت چشم‌ها انتخاب کنید. مدل میکاپ اسموکی، بیشتر برای افراد با چشم‌های درشت مناسب است. در زیر به آموزش سایه چشم و آموزش آرایش چشم اسموکی می‌پردازیم:

آموزش آرایش چشم اسموکی

برای اجرای این سبک میکاپ چشم، ابتدا باید لوازمی مانند بهترین مارک سایه چشم خارجی و ایرانی، بیوتی بلندر، پرایمر، ریمل، کانسیلر، مژه مصنوعی، خط چشم مدادی و .. تهیه کنید. سپس مراحل زیر را برای آرایش چشم اسموکی کلاسیک انجام دهید:

روش استفاده از خط چشم مدادی

در مراحل اولیه میکاپ و آرایش اسموکی دخترانه، باید زیرسازی پوست که شامل پرایمر، کانسیلر و کرم پودر است را انجام دهید. استفاده از این مواد برای دوام بیشتر آرایش چشم ساده تاثیر دارد. سپس با استفاده از خط چشم مدادی، قسمت بالای بن مژه و پایین آن را به صورت ملایم سیاه کنید و خط ضخیمی روی خط بالای مژه بکشید.  از آنجایی که این خط قرار است در مراحل بعدی پخش شود نیازی به مرتب کشیدن آن نیست.

آموزش سایه چشم

در این مرحله با استفاده از یک سایه چشم خاکستری و تیره، پشت پلکتان را تیره نمایید. براش سایه را روی خط ضخیمی که در مرحله قبل کشیدید بگذارید و خط و سایه را تا نیمه پلک بالا پخش نمایید. سپس با براش سایه پلک پایین را پخش کرده و دورتا دور چشمتان را تیره کنید.

تکمیل ارایش چشم اسموکی مشکی

پس از پخش کردن سایه خاکستری، با استفاده از یک براش بزرگتر، رنگ قهوه‌ای را بالاتر از سایه قبلی پخش نمایید. برای عدم مشخص بودن مرز این دو سایه و ترکیب آن‌ها باهم، حرکت براش را پایین‌تر شروع کنید. سپس از یک رنگ نود روشن بسته به سلیقه خودتان استفاده کرده و آن را در بالای پلک و زیر سایه خاکستری زیر چشم بکشید. با اینکار شما تغییر رنگ ملایمی را در ناحیه اطراف چشمتان ایجاد کرده‌ادید و حالت زیبا و طبیعی به چشم‌ها می‌بخشید. در انتهای آموزش این سبک آرایش چشم زیبا و جذاب با ریمل و مژه مصنوعی آرایش چشم خود را تکمیل نمایید. همچنین شما می‌توانید درصورت علاقه به آرایش اسموکی شاین و پر زرق و برق، از سایه گیلتر دودی و تیره روی چشمانتان استفاده کنید.

در آرایش اسموکی عروس از چه رژلبی باید استفاده کرد؟

در این میکاب رنگ رژ لب باید ملایم، نامحسوس و محو باشد تا گیرایی چشم‌ها بیشتر نمایان گردد. از این‌رو از رنگ‎های مات نظیر شکلاتی و کالباسی یا برق لب با تناژ صورتی و نارنجی استفاده کنید.

در میکاپ اسموکی داخل چشم را به چه صورت آرایش کنیم؟

در این سبک افرادی که چشم‌های درشتی دارند، مداد مشکی داخل چشم خود کشیده و افرادی که چشم‌های ریز دارند، از مداد سفید استفاده کنند.

سایه اسموکی مناسب چه چشم هایی است؟

این سبک آرایش چشم بسیار متنوع و پرکاربرد است. همچنین برای انواع فرم چشم مناسب است. اما برای افراد با چشمان درشت اجرای این سبک بیشتر پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *