مقالات

آرایش روزانه و آموزش آن در 8 مرحله

آرایش روزانه

آرایش روزانه یکی از دغدغه‌های بانوانی است که معمولا هنگام بیرون رفتن حتما باید آرایش کنند. برای این دست از بانوان و افرادی که به دنبال سبکی برای آرایش محل کار هستند، ارایش سبک روزانه بهترین انتخاب است. در ارایش ملایم روزانه باید از لوازم آرایشی سبک استفاده کرد تا پوست آسیب نبیند. بهتر است در این سبک میکاپ از آرایش غلیظ خودداری کنید و ارایش صورت ومو ساده انجام دهید. اگر شما هم به صورت روزانه برای رفتن به بیرون و محل کار، آرایش روزانه انجام می‎دهید و به سلامت پوستتان اهمیت می‌دهید در ادامه این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان با ما همراه باشید. ما در این مطلب مدل های آرایش روزانه شیک برای محیط های عمومی را به شما آموزش می‌دهیم.

آرایش روزانه ساده و نکاتی که باید بدانید

ارایش سبک روزانه برای بانوانی است که برای رفتن به بیرون از خانه و محل کار خود تمایل دارند همیشه آرایشی ملایم روی صورتشان باشد. این آرایش ممکن است در طول روز مدت زمان زیادی روی پوست بماند، از این رو باید از لوزم آرایشی سبک برای حفظ سلامت پوست استفاده کرد. همچنین نیازی به اغراق و غلظت در انجام آرایش نیست و هرچه طبیعی‌تر و ملایم‌تر باشد زیبایی بیشتری دارد. در این سبک آرایش محو و ملایم باید از کرم‌پودرهای سبک استفاده کرد تا در طول روز، احساس سنگینی روی پوستتان نداشته باشید. همچنین باید از لوازم آرایشی با رنگ‌های ملایم و کم برای عدم آسیب به پوست و داشتن آرایشی طبیعی استفاده کنید.

اموزش ارایش صورت روزانه

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که آرایش روزانه باید چگونه باشد؟در ادامه با ما همراه باشید تا با مراحل این سبک آرایش پوست حساس و دارای جوش آشنا شوید:

مرحله اول آماده‌سازی پوست:

در اولین مرحله برای شروع ارایش سبک روزانه، باید صورت را با فیس‌واش، شستشودهنده مناسب و آب گرم بشورید. سپس با حوله به آرامی پوست را خشک نمایید. درصورتی که صبح‌ها دوش می‌گیرید و در حمام لایه‌برداری انجام می‌دهید دیگر نیازی به شستن صورت نخواهید داشت. لازم به ذکر است در انتهای روز نیز صورتتان و ارایش باقی مانده را کامل بشورید تا پوستتان آسیب نبیند. باقی ماندن آرایش روی صورت باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه و جوش می‌شود.

مرحله دوم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب:

پس از شستشوی صورت، با یک مرطوب‌کننده متناسب با نوع پوستتان تمام پوست خود را آبرسانی کنید. مرطوب‌کننده موجب می‌شود کرم‌پودر بهتر روی پوست شما بنشیند. پس از استفاده از مرطوب‌کننده چند دقیقه زمان دهید تا جذب شود. در غیر این صورت آرایش به دلیل چسبندگی مرطوب‌کننده به خوبی روی پوست شما نمی‌شنید. استفاده از ضدآفتاب یکی از مهم‌ترین موارد برای حفظ سلامت پوست است. بنابراین باید از بهترین مارک ضدآفتاب در این مرحله از میکاپ استفاده نمایید.

مرحله سوم پرایمر و کرم‌پودر:

در این مرحله باید از پرایمر برای پوشانده لک و جای جوش و منافذ باز پوستتان استفاده کنید. قبل از زدن کرم پودر پرایمر را بر روی نقاطی مانند بینی، چانه، پیشانی و گونه‌های خود بزنید. سپس کرم‌پودری بسیار سبک و هم رنگ پوست خود انتخاب کرده و با بیوتی بلندر آن را روی پوستتان پخش کنید. در این سبک باید حتما از کرم‌پودرهای سبک و ملایم استفاده کرد و کرم‌پودرهای سنگین با پوشش‌دهی زیاد اصلا مناسب این میکاپ نیست.

مرحله چهارم کانسیلر:

در نواحی از پوست که به دلیل جوش و لک‌نامسطح و تیره است، از کانسیلر استفاده کنید. مقداری کمی کانسیلر روشن‌تر از پوست برداشته و مانند کرم‌پودر آن را در نواحی دارای جوش، سیاهی زیرچشم و نقص‌های پوست پخش کنید.

مرحله پنجم پودر فیکس:

با استفاده از پودر فیکس، ارایش ملایم روزانه خود را تثبیت کرده و از پاک شدن آن در طول روز جلوگیری کنید. پودر فیکس را با براش آرایشی روی پیشانی، بینی، گونه و چانه خود بزنید.

مرحله ششم رژگونه یا برنزر:

در این مرحله از پودرهای رنگی با نام رژگونه یا برنزر برای رنگ بخشیدن به گونه‌ها استفاده کنید. برنزر برای زمانیست که قصد دارید قسمتی از صورتتان را تیره‌تر نمایید. همچنین از برنزر برای شفافیت بخشیدن به نواحی مانند بینی، چانه و پیشانی نیز استفاده می‌شود. شما برای این سبک میکاپ باید از رژگونه بسیار ملیح، ملایم و همرنگ پوست استفاده کنید. افراد با پوست روشن از رنگ‌های گلبهی یا صورتی ملیح و افراد با پوست‌های تیره‌تر از رنگ‌های آجری و نارنجی روشن استفاده کنند.

مرحله هفتم آرایش چشم روزانه:

در آرایش چشم روزانه به هیچ وجه نباید از خط چشم و سایه‌ای متنوع استفاده شود. شما تنها باید با از ریمل و مداد چشم استفاده کنید. با استفاده از یک ریمل خوب مژه‌هایتان را زیبا و پر کنید. درصورت تمایل می‌توانید از رنگ‌های طبیعی و ملیح مانند قهوه‌ای، خاکستری و طلایی برای کشیدن سایه استفاده کنید.

مرحله هشتم رژلب یا برق لب:

در انتخاب رژ لب برای آرایش ساده دخترانه برای مهمانی و آرایش روزانه ساده باید از رنگ‌های طبیعی استفاده کنید. برخی نیز برای طبیعی‌تر بنظر رسیدن میکاپ و زیبایی طبیعی چهره خود از برق لب استفاده می‌کنند. استفاده از تینت لب نیز برای میکاپ روزانه دخترانه گزینه مناسبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *