مقالات

ویژگی های یک کرم پودر خوب چیست؟

ویژگی های یک کرم پودر خوب چیست؟

انتخاب یک کرم پودر خوب اولین گام برای داشتن یک میکاپ یکدست و بی نقص است. بهترین کرم پودر برای مصرف روزانه می‌تواند بدون آسیب به پوست شما، آرایشی صاف و یکنواخت برایتان ایجاد کند. بهترین کرم پودر برای پوست نرمال می‌تواند علاوه بر پوشاندن عیب‌های صورت جلوه‌ای طبیعی به پوست شما بدهد. اما برای اینکه بدانیم كرم پودر پنکک خوب چی بخرم باید با ویژگی های یک کرم پودر باکیفیت با پوشش دهی عالی آشنا باشید. در ادامه این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان با توضیح ویژگی‌های یک کرم پودر خوب، به پاسخ این سوالات خواهید رسید که کرم پودر خوب چی بخرم؟ و بهترین کرم پودر برای مجالس و بهترین کرم پودر برای مصرف روزانه کدام است.

ویژگی های کرم پودر خوب چیست؟

بسیاری از افراد در هنگام خریداری کرم پودر به این پرسش برمی‌خورند که کرم پودر خوب چی بخرم؟ برای خریداری بهترین کرم پودر از نظر پزشکان، بهترین کرم پودر برای مجالس، بهترین کرم پودر برای پوست نرمال و دیگر انواع پوست باید ویژگی‌های یک کرم پودر خوب را بدانیم. در زیر به مهم‌ترین ویژگی‌های یک کرم پودر مناسب اشاره شده است:

برند معتبر:

یک کرم پودر مناسب باید توسط شرکت‌های معتبر و شناخته شده تولید شده باشد. شرکت‌های معتبر تولیدکننده لوازم آرایشی در زمان تولید چنین محصولاتی تلاش می‌کنند تا باکیفیت‌ترین محصولات را به دست مصرف کننده بسپارند. بنابراین برای خریداری بهترین کرم پودرها باید به سراغ بهترین برندهای آن بروید.

دارای استاندارد:

بهترین کرم پودرها دارای استانداردهای ملی و جهانی هستند. این استانداردها نشان دهنده این است که شرکت تولیدکننده نهایت دقت خود را در زمان تولید و طراحی محصول بکار گرفته است.

بدون مواد شیمایی و مضر:

بهترین کرم پودر برای مصرف روزانه نباید از مواد شیمیایی خطرناک تولید شده باشد.  زیرا چنین موادی می‌تواند باعث ابجاد عوارض پوستی و حساسیت شوند. بنابراین یک کرم مناسب علاوه بر پوشانندگی مناسب جای لک و جوش پوستی، نباید به پوست فرد آسیب برساند.

رنگ طبیعی:

از دیگر ویژگی‌های یک کرم پودر مناسب می‌توان به رنگ طبیعی آن اشاره کرد. داشتن رنگدانه نزدیک به رنگ پوست و طبیعی یکی از مزیتهای کرم پودر می‌باشد. استفاده از کرم پودری با رنگ غیرطبیعی و متفاوت با پوست می‌تواند جلوه‌ای نازیبا برای چهره فرد ایجاد کند.

نوع میکاپ:

در هنگام خرید کرم پودر مناسب توجه به نوع میکاپ بسیار مهم است. بدون شک کرمی که برای آرایش روزانه خریداری می‌شود با کرم پودرهای مناسب و بهترین کرم پودر برای مجالس متفاوت است. افرادی که به دنبال آرایش‌های مات هستند بهتر است از کرم پودر مخملی و یا موس صورت برای محو نمودن ایرادات پوستی استفاده کنند.

پوشش دهی بالا:

یکی از ویژگی‌های مهم یک کرم باکیفیت، توانایی پوشش دهی بالای آن است. طبیعی است که اولین هدف مصرف کننده از خرید کرم پودر، پوشاندن عیوب پوستی و یکدست کردن پوست است. بنابراین کرم پودری که خریداری می‌شود باید برای زیرسازی و یکنواخت کردن پوست پوشش دهی مناسبی داشته باشد.

دارای ترکیبات مناسب:

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خریداری بهترین کرم پودر برای پوست نرمال به خصوص برای آرایش پوست حساس، ترکیبات کرم است. افرادی که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند و دارای پوست حساسی هستند، باید از کرمی با ترکیباتی شامل انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی برای تغذیه و تقویت پوست و جلوگیری از آسیب‌های پوستی استفاده نمایند.

دارای بافتی سبک:

بهترین کرم پودر برای مصرف روزانه به دلیل مدت زمان زیادی که روی پوست فرد می‌ماند باید سبک و دارای بافتی نرم باشد. زیرا اکثر افراد به خصوص برای آرایش روزانه از زیرسازی سنگین گریزان هستند.

ماندگاری بالا:

درصورتی که نیاز به ماندگاری بالایی دارید باید کرمی را انتخاب کنید که دارای ترکیبات عالی با ماندگاری بالا باشد. چراکه هیچ کس دوست ندارد با گذشت زمان کوتاهی، زیرسازی آرایشش از بین رود.

سازگاری با نوع پوست:

مهم‌ترین و اولین گام در هنگام خرید کرم، توجه به سازگاری آن با پوست فرد است. طبیعتا کرم پودر بر پایه چربی زمینه بروز جوش را در افراد با پوست‌های چرب فراهم می‌کند. بنابراین برای آرایش پوست چرب و آرایش پوست خشک باید از کرم پودرهای مناسب این نوع پوست‌ها استفاده نمود.

دارای spf:

استفاده از کرم پودرهایی که دارای ترکیبات ضدآفتاب و spf هستند، برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید ضروری است. بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌های یک کرم پودر مناسب، دارار بودن ترکیبات ضدآفتاب است.

پیشگیری از چین و چروک:

استفاده از کرم‌ پودر از برندهای نامعتبر به سبب وجود ترکیباتی نامرغوب، روند پیری پوست و چین و چروک‌های پوست شما را تسریع می‌کند. بنابراین باید از کرمی استفاده کنید که دارای ویتامین‌ها و انواع روغن‌های گیاهی باشد تا به جوانسازی پوست شما کمک کند.

بهترین کرم پودر از نظر پزشکان چیست؟

بهترین کرم پودر از نظر پزشکان، باید علاوه بر ویژگی‌های بالا، دارای ترکیباتی مرغوب و انواع ویتامین‌ها باشد. همچنین از نظر پزشکان پوست، یک کرم پودر مناسب باید با پوست فرد سازگار بوده و دارای ضدآفتاب به منظور محافظت از پوست در برابر نور خورشید باشد.

بهترین کرم پودر برای پوست نرمال و خشک چیست؟

درصورتی که شما دارای پوستی خشک و حساس هستید، باید از کرم‌ پودرهایی استفاده کنید که بتوانند کمبود آب را در پوست شما جبران نمایند. بنابراین کرم‌هایی که بر پایه روغن هستند، برای این دست از افراد گزینه مناسبی‌ می‌باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *