مقالات

آرایش پوست گندمی و نکات کلیدی آن

آرایش پوست گندمی

آرایش پوست گندمی مانند سایر رنگ‌های پوست صورت نیاز به ترفندهای خاصی دارد. اگر رنگ پوست شما گندمی است و نمی‌دانید که چگونه میکاپ کنید، در ادامه این مطلب از سایت آزاده بدخشان، بهترین میکاپ عروس در زاهدان با ما همراه باشید تا با کمک روش‌های ذکر شده بتوانید میکاپی بی‌نظیر و بدون نقص داشته و عیب‌های صورت خود را محو کنید. در این مطلب روش‌هایی برای آرایش صورت و چشم پوست گندمی ها با جدیدترین تکنیک‌ها ارائه داده‌ایم. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

پوست گندمی چه پوستیه؟

پوست گندمی دارای تناژ قهوه‌ای روشن، زرد و کرمی رایج‌تر از رنگ صورتی است. رنگ این نوع پوست بین سفید و سبزه می‌باشد و نه خیلی تیره و نه خیلی روشن است. بیشتر خانم‌های ایرانی پوست گندمی دارند و معمولا در اغلب موارد، نکته‌ها و ترفندهای آرایشی برای پوست‌های سفید و سبزه است و کمتر درباره پوست‌های گندمی صحبت می‌شود. افراد با این رنگ پوست معمولا چشم و مو قهوه‌ای دارند. اگر جزو افراد گندمگون هستید بهتر است از میکاپی مناسب برای شرکت در مهمانی‌ها و مجالس استفاده نمایید تا چهره‌تان جذاب و متفاوت به نظر برسد.

آرایش پوست گندمی و چند توصیه ساده که شما را جذاب تر می کند

قبل از میکاپ صورت باید به رنگ پوست توجه ویژه‌ای شود تا میکاپی مناسب انتخاب گردد. در ادامه ترفندهایی برای آرایش پوست گندمی ارائه داده‌ایم:

کرم پودر مناسب پوست گندمی

در انتخاب کرمپودر برای آرایش صورت پوست گندمی باید دقت شود. چراکه کرم‌پودرهای بسیار روشن یا تیره اصلا مناسب افراد با رنگ پوست گندمی نمی‌باشند. در صورتی که از این نوع کرم‌پودرها استفاده شود، پوست بد رنگ و خاکستری به نظر می‌رسد. اینگونه افراد باید از کرم پودری استفاده کنند که به رنگ پوستشان نزدیک باشد. برای تشخیص بهترین رنگ کرم پودر می‌توانید قسمتی از آن را روی پوستتان امتحان کرده و نزدیکترین رنگ به پوست‌تان را انتخاب نمایید.

آموزش نحوه کانسیلر زدن آرایش صورت و چشم پوست گندمی ها

کانسیلرهای پوست‌های گندمی باید حداقل یک درجه تیره‌تر از رنگ پوست باشند تا تیرگی زیر چشم و جای لک‌ها و جوش‌ها را بپوشاند. برای زیر چشم، کانسیلر را به شکل مثلثی بزنید. سپس با بیوتی بلندر آن را با ضربات ملایم روی صورت بزنید تا هیچ خط روشنی از کانسیلر روی صورت باقی نماند. حتما مراقب باشید که اسفنج را روی پوست نکشید و فقط به آرامی بر روی پوست ضربه بزنید. چراکه کانسیلر باید دقیقا در همان نواحی بر روی پوست محو شود و سایر قسمت‌های صورت دست نخورده باقی بماند.

نحوه آرایش صورت پوست گندمی و کانتور صورت

برای کانتورینگ صورت پوست‌های گندمی باید یک برنزر با سایه 2 تا 3 درجه تیره‌تر از پوست خود را انتخاب نمایید و آن را روی پیشانی، بینی، زیر خط فک و زیر خط گونه بزنید. سایه‌های تیره عمق بیشتری ایجاد کرده و ویژگی‌های منفی صورت را محو می‌کنند. برای مثال ایجاد سایه تیره زیر خط گونه باعث می‌شود استخوان گونه فرو رفته شود و گونه‌ها برجسته‌تر به نظر برسند. بعد از ایجاد سایه‌های تیره با استفاده از براش آرایشی مناسب خطوط برنزر را به طور کامل محو کنید و براش را با حرکات رفت و برگشتی ملایم روی صورت و در جهتی که برنزر را کشیده بودید، حرکت دهید.

تثبیت آرایش پوست گندمی با پودر فیکس

پودر فیکس باعث ایجاد جلوه‌ای مات به چهره می‌شود و ماندگاری آرایش را نیز افزایش می‌دهد. اگر از کرم پودر مایع استفاده می‌کنید، این پودر از بهم ریختگی آرایش شما جلوگیری می‌کند. برای استفاده از پودر فیکس با براش آرایشی پودری که به پودر فیکس آغشته شده با حرکات بسیار ملایم رفت و برگشت روی پوست بزنید. به هیچ عنوان مقدار پودر نباید زیاد باشد تا پوست غیر طبیعی به نظر برسد.

رژگونه مناسب پوست گندمی و چشم قهوه ای

برای آرایش گونه‌های پوست گندمی بهتر است از رژگونه گلبهی و آلویی رنگ به مقدار ملایم و کم استفاده شود. به هیچ عنوان برای میکاپ پوست صورت گندمی به سراغ رژگونه‌های تیره رنگ نروید. چراکه این رنگ‌ها با رنگ پوست گندمگون مطابقت و همخوانی ندارند.

نکته کلیدی در آرایش چشم پوست گندم گون

برای آرایش چشم بهتر است از رنگ‌های براق و اکلیلی سایه (سایه گلیتر) استفاده نمایید. بهترین رنگ سایه برای افراد گندمگون رنگ‌هایی نظیر مسی و طلایی است. اینگونه افراد بهتر است به سراغ مدل‌های خط چشمی بروند که متناسب با فرم چشمشان باشد. بعد از انتخاب خط چشم و کشیدن آن برای ریمل از فرمژه استفاده کنید تا جذابیت چشم‌ها دوچندان گردد.

رژ لب برای پوست گندمی

رژلب‌ها با رنگ‌هایی نظیر شرابی و بنفش و آلویی برای آرایش و گریم لب‌های پوست‌های گندمی انتخاب مناسبی هستند و این رنگ‌ها باعث زیبایی چند برابر میکاپ شما خواهند شد. توجه داشته باشید که قبل از رژ لب بهتر است با کمک خط لب کمی لب‌ها را قلوه‌ای کنید و سپس از رژلبی با رنگ مناسب برای گریم لب‌ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *