مقالات

آرایش پوست سفید و روشن و نکات کلیدی آن

آرایش پوست سفید و روشن و نکات کلیدی آن

آرایش پوست سفید و روشن نکات و قوانینی دارد که برای افزایش زیبایی میکاپ باید رعایت شود. آرایش مناسب پوست سفید باعث جذاب‌تر و متفاوت‌تر شدن چهره شما می‌شود. درحالت کلی میکاپ صورت برای پوست‌های مختلف، متفاوت است. برای نمونه آرایش پوست سبزه با آرایش پوست سفید و چشم مشکی متفاوت است. درواقع افراد با پوست سبزه و گندمی نمی‌توانند از الگوهای آرایش صورت با پوست سفید وچشم قهوه ای استفاده کنند. برای آرایش صورت سفید و گرد به منظور بی روح و سرد نشدن چهره، باید از تکنیک‌های خاصی استفاده کرد.

برای مثال بهتر است بعد از کرم ضد آفتاب ساده، از کرم پودرهای دو درجه تیره‌تر استفاده نمود؛ اینکار باعث کانتور صورت و طبیعی بنظر رسیدن چهره و رنگ پوست شما خواهد شد. در ادامه به نکات کلیدی آرایش پوست سفید و روشن و رنگ رژ لب برای پوست سفید خواهیم پرداخت.

نکات مهم در آرایش پوست سفید

بانوان با پوست سبزه و گندمی اصولا گرما و جذابیت لازم را دارند و می‌توانند با آرایش پوست گندمی و سبزه، چهره خود را به ملاک‌های زیبایی نزدیک نمایند. اما خانم‌هایی با پوست سفید و روشن اغلب پوست سردی دارند و درصورت عدم رعایت آرایش مناسب پوست سفید، چهره‌ای خسته و بی حال خواهند داشت. برای میکاپ پوست سفید و چشم مشکی نباید از رنگ‌های و سبک آرایش پوست سبزه استفاده نمود. از این رو در ادامه به مراحل میکاپ مناسب پوست سفید خواهیم پرداخت:

استفاده از ضد آفتاب برای آرایش صورت سفید و گرد

یکی از نکات مهم در میکاپ پوست سفید و روشن، استفاده از ضدآقتاب است. استفاده از محصولاتی که از پوست شما در مقابل اشعه UVB و UVA نور خورشید محافظت می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. از طرفی پوست روشن نسبت به دیگر تناژهای پوستی، به اشعه‌های مضر آفتاب، حساسیت بیشتری دارد. همچنین احتمال ایجاد لک و آفتاب سوختگی نیز برای این افراد وجود دارد.

رژگونه زدن در آرایش مناسب پوست سفید

انتخاب رژگونه در آرایش پوست سفید ممکن است کمی سخت بنظر برسد و افراد با خود بگویند چگونه رژگونه بزنم؟. استفاده از رژگونه‌های تیره برای افراد با پوست روشن توصیه نمی‌شود. برای افزایش لطافت و گرمای بیشتر پوست، باید از رژگونه‌های روشن نظیر صورتی، هلویی، مرجانی و برنزی استفاده نمود. در انتخاب رنگ رژگونه توجه به تناسب آن با رنگ پوست بسیار مهم است. برای نمونه رنگ‌های مرجانی و هلویی برای رنگ پوست گرم و سفید مناسب است. از رنگ‌هایی همانند صورتی و بنفش نیز برای پوست‌هایی با تناژ سرد استفاده می‌شود.

آرایش چشم عسلی با پوست سفید

آموزش آرایش چشم یکی از موارد مهم در میکاپ پوست روشن است. استفاده از سایه‌های تیره و آرایش غلیظ چشم در آرایش مناسب پوست سفید توصیه نمی‌شود. زیرا چهره شما را کبود و بیمار نشان خواهد داد. سایه‌هایی با تناژ صورتی نیز ممکن است چهره شما را رنگ پریده نشان دهد. از این رو برای میکاپ پوست سفید و چشم مشکی، بهتر است از سایه‌های آبی و صورتی ملایم یا سبز استفاده کنید. بهترین گزینه برای آرایش چشم عسلی با پوست سفید استفاده از رنگ‌های برنز روشن یا خاکستری است. همچنین اگر پوست سردی دارید، رنگ‌های متالیک گزینه مناسبی برای شماست.

برای خط چشم نیز بهتر است از خط چشم‌هایی براق و سیاه رنگ، ذغالی، سفید و قهوه‌ای استفاده کنید. انتخاب رنگ حط چشم به رنگ مو شما نیز بستگی دارد. درصورتی که مو و مژه تیره با پوست سفید دارید، از خط چشم مشکی می‌توانید استفاده کنید. اما در آرایش صورت با پوست سفید وچشم قهوه ای با مژه و مو روشن و یا آرایش چشم عسلی با پوست سفید می‌توانید از خط چشم خاکستری یا قهوه‌ای استفاده کنید.

میکاپ ابرو در آرایش پوست سفید و چشم مشکی

در میکاپ ابرو برای پوست روشن، به هیچ وجه نباید از سایه مشکی استفاده کنید. استفاده از سایه و مداد قهوه‌ای برای محو ابرو در میکاپ گزینه بسیار مناسبی است. همچنین می‌توانید از ژل و یا صابون ابرو نیز برای طبیعی‌تر بنظر رسیدن میکاپ خود بهره بگیرید.

رنگ رژ لب برای پوست سفید

رنگ رژلب در جذابیت میکاپ پوست سفید بسیار تاثیرگذار است. افراد با پوست روشن و سفید این امکان را دارند که از هر رژلبی استفاده نمایند. اما رنگ رژ لب برای پوست سفید باید با رنگ گونه‌ها هماهنگی داشته باشد. برای میکاپ پوست روشن، رنگ‌های رژلب قرمز آلبالویی، صورتی، قرمز جیغ و هلویی گزینه‌های مناسبی هستند. البته افراد با پوست سرد بهتر است از رژلب مرجانی و افراد با پوست گرم از رنگ‌های نارنجی یا نارنجی روشن استفاده کنند.

آرایش صورت با پوست سفید وچشم قهوه ای

برای هر سبک میکاپ در ابتدا باید اقدام به پاکسازی پوست نمود. بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب بهتر است از کرم پودر یا پنکک هلویی استفاده نمود. با این روش رنگ صورت شما به صورتی ملایم درخواهد آمد. باتوجه به سرد و بی روح نشان دادن چهره سفید با چشمان قهوه‌ای، بهتر است از یک خط چشم مشکی باریک در پشت چشم استفاده شود. مژه‌های پلک بالایی را با استفاده از یک ریمل خوب، پر کنید. همچنین می‌توانید از مژه مصنوعی برای آرایش چشم ریز استفاده کنید. در زیر چشم‌ها نیز می‌توانید با مداد قهوه‌ای خط چشم پهن و دنباله داری ترسیم نمایید. البته اندازه و مدل خط چشم به احد زیادی به نوع چشم و سلیقه شما بستگی دارد.

برای میکاپ پوست روشن در روز و شب چه رنگ رژ لبی بهتر است؟

برای این میکاپ در روز استفاده از رژ لب مایع و در شب رژلب قرمز و کلاسیک پیشنهاد می‌شود.

درصورت سیاهی دور چشم چه باید کرد؟

اگر پوست سفیدی دارید و زیر چشم شما دچار سیاهی شده است، بهتر است از کانسیلر رنگ زرد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *