مقالات

اصول آرایش پوست سبزه و نکات مهم آن

اصول آرایش پوست سبزه و نکات مهم آن

آرایش پوست سبزه دخترانه نکات و اصول خاصی دارد که افراد با این تناژ پوستی باید ترفندهای آن را بدانند. افراد با پوست سبزه در میکاپ محدودیت خاصی ندارند؛ اما می‌توانند با رعایت برخی نکات بهترین آرایش پوست سبزه را داشته باشند. رنگ‌های پیشنهاد در آرایش پوست تیره جدید با آرایش پوست سفید متفاوت است. این افراد معمولا موهای مشکی و مژه‌های پری دارند که می‌توانند با رعایت اصول حرفه ای برای آرایش پوست سبزه و تیره، زیبایی‌های خود را برجسته‌تر نمایند. مدل آرایش لایت برای پوست سبزه یکی از سبک‌های پرطرفدار در بین این افراد است. استفاده از رنگ‌های بنفش، طلایی و .. زیبایی بیشتری به چهره این افراد می‌بخشد.

ما در ادامه این مطلب از سایت ازاده بدخشان قصد داریم نکات مهم در آرایش صورت با پوست سبزه و چشم قهوه ای، سایه چشم برای پوست سبزه و … را برای شما ارائه نماییم.

خصوصیات پوست با تناژ سبزه

آنچه در میکاپ و آرایش اهمیت دارد توجه به رنگ پوست است. آرایش پوست گندمی با چشم مشکی، آرایش پوست سفید و آرایش پوست سبزه تفاوت دارند. اغلب افرادی که پوست سبزه دارند، دارای مژه‌های پر و مو مشکی هستند. این دست افراد می‌توانند با رعایت اصول حرفه ای برای آرایش پوست سبزه و تیره، ریمل زدن حرفه‌ ای و سایه چشم برای پوست سبزه جذابیت چشمان و صورت خود را دوچندان نمایند. از طرفی آرایش لب قلوه‌ ای و انتخاب رنگ رژ لب برای این افراد باید براساس تناژ پوستیشان باشد. میکاپ روشن نیز برای آرایش پوست تیره جدید مناسب است و جذابیت خاصی دارد.

شناسایی ته رنگ پوست

انواع رنگ پوست چه روشن، چه سبزه و … ته رنگ پوستی دارد که افراد در میکاپ باید آن را تشخیص دهند. با شناخت ته رنگ پوست شما قادرید لوازم آرایشی مناسبی خریداری و استفاده کنید. برای نمونه خرید یک کرم پودر خوب برایتان راحتتر می‌شود. زیرا کرم پودرها شامل سه مدل سرد، گرم و خنثی هستند که برای هر فرد باید بر اساس تناژ ته رنگ پوستی او انتخاب شود. ته رنگ پوست شما شامل موارد زیر است:

  • پوست سرد: ته رنگ‌های قرمز، آبی و یا صورتی
  • پوست خنثی: ته رنگی میان تناژ گرم و سرد
  • پوست گرم: ته رنگ طلایی یا زرد

نحوه شناسایی ته رنگ پوست

به‌منظور شناخت ته رنگ پوست خود باید مراحل زیر را انجام دهید:

تست رگ

با مشاهده رگ مچ دست خود می‌توانید ته رنگ پوستتان را تشخیص دهید. اگر رگ‌های دست شما به رنگ سبز هستند، تناژ پوستی شما ته رنگ گرم است. اگر رگ‌های مچ دست آبی باشد، ته رنگ پوست شما سرد است. درصورت مشاهده هر دو رنگ شما دارای ته رنگ خنثی هستید.

تست رنگ کرم و سفید

هنگامی که آرایشی ندارید، دو رنگ لباس سفید و کرم بردارید؛ اگر رنگ سفید مکمل بهتری برای پوست شما بود، دارای ته رنگ گرم هستید. اگر رنگ کرم بهتر بود، ته رنگ پوست شما سرد است. چنانچه هر دو رنگ برای شما مناسب بود، ته رنگ پوست شما خنثی می‌باشد.

آرایش پوست تیره جدید

یکی از مهم‌ترین نکات در آرایش پوست سبزه، انتخاب کرم پودر می‌باشد. افراد با پوست سبزه نباید به سراغ کرم‌ پودرهای سفید بروند. درواقع برای انتخاب کرم پودر مناسب باید رنگی دو درجه روشن‌تر از پوستتان انتخاب کنید. انتخاب کرم پودر برای آرایش پوست خشک، آرایش پوست گندمی و آرایش پوست سبزه مهمترین گام برای میکاپ است که تاثیر زیادی در نتیجه نهایی کار دارد.

عدم پاکسازی صورت، خشکی پوست و عدم مرطوب کنندگی آن، علت تیره شدن کرم پودر روی صورت است. از این رو قبل از میکاپ باید پوست را مرطوب نمود. برای آرایش پوست سبزه دخترانه بهتر است چند کرم پودر را با هم ترکیب کنید تا رنگ مورد نظر نمایان شود. کرم پودرهای طلایی و عسلی گزینه‌ مناسبی هستند. بعد از زدن کرم پودر، استفاده از پنکک موجب یکنواختی بیشتری روی پوست می‌شود. برای پوشاندن لک و جوش نیز می‌توانید از کانسیلر و راه‌های دوام کانسیلر استفاده کنید. همچنین برای لاغرتر نشان دادن صورت گرد و کانتور صورت نیز می‌توانید از برنزر استفاده کنید.

سایه چشم برای پوست سبزه

در آرایش صورت با پوست سبزه و چشم قهوه ای، بهترین رنگ سایه چشم، رنگ بنفش است. البته رنگ طلایی یا سایه گلیتر نیز تاثیر زیادی در افزایش جذابیت چشم‌ها دارد. برای انتخاب بهترین رنگ سایه چشم برای پوست سبزه، باید به رنگ چشم نیز توجه شود. برخی سایه‌ها با همه رنگ‌های چشم همخوانی ندارند. برای نمونه برای چشم‌های آبی، سایه‌های بنفش و خاکستری روشن مناسب است. آرایش چشم اسموکی گزینه خوبی برای چشم‌های قهوه‌ای  است. برای آرایش روزانه و طبیعی می‌توانید از خط چشم و ریمل مشکی استفاده کنید. سایه‌هایی با تناژ آبی، سبز و بنفش برای آرایش پوست سبزه عالی است.

از طرفی از دیدگاه بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها، سایه چشم قهوه‌ای بهترین گزینه برای آرایش پوست سبزه است. درصورتی که تمایل به روشن کردن پوست خود دارید بهتر است از سایه چشم رنگ صورتی روشن استفاده کنید.

انتخاب رژ لب در آرایش پوست سبزه دخترانه

در مدل آرایش لایت برای پوست سبزه، انتخاب رژ لب بسیار مهم است. درصورتی که پوست شما برنزه است بهتر است از رنگ‌هایی همانند قرمز و بنفش استفاده کنید. اگر شما دارای موها و پوست سبزه هستید، برای رنگ رژ لب بهترین انتخاب رنگ‌هایی با تناژ آجری و قهوه‌ای هستند. رژ لب‌های ملایم و کمرنگ برای آرایش پوست سبزه مناسب نیست. از دیگر رنگ‌های مناسب برای این تناژ پوستی می‌توان به رژ لب‌های تیره مانند قرمز، شرابی، بنفش و قهوه‌ای اشاره کرد.

سایه ابرو در آرایش صورت با پوست سبزه و چشم قهوه ای

به‌منظور پرتر نشان داده ابروها می‌توان از سایه ابرو استفاده نمود. سایه ابرو در میکاپ پوست سبزه باید چند درجه از رنگ موی فرد روشن‌تر باشد. از طرفی برای بهتر نشان دادن زیبایی چهره بهتر است از سایه‌های براق و یا نیمه مات استفاده کنید. استفاده از صابون ابرو نیز می‌تواند موجب طبیعی‌تر بنظر رسیدن میکاپ شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *