مقالات

علت تیره شدن کرم پودر روی صورت و ماسیدن آن

علت تیره شدن کرم پودر روی صورت و ماسیدن آن

ماسیدن و یا تیره شدن کرم پودر روی پوست صورت یکی از دغدغه‌های بانوان در میکاپ و آرایش صورت می‌باشد. اغلب بانوان به دنبال راهکارهایی جهت افزایش دوام کرم پودر روی صورت بدن ماسیدن آن هستند. علت سیاه شدن ناگهانی پوست صورت و تیره شدن کرم پودر به سبب ماسیدن کرم پودر روی پوست می‌باشد که ظاهر بدی ایجاد می‌کند. درواقع علت سیاه شدن پوست بعد از کرم زدن به سبب خراب شدن آرایش روزانه می‌تواند مسئله‌ای مهم باشد و افراد باید برای بهتر خوابیدن کرم پودر روی صورت به دنبال راه چاره باشند. به طور کل رعایت اصول در هنگام آرایش کردن و انتخاب یک کرم پودر خوب می‌تواند باعث داشتن آرایش طبیعی و زیبا گردد.

بنابراین یافتن علت تیره شدن کرم پودر روی صورت در استفاده‌های طولانی یکی از مشکلات بسیاری از خانم‌هاست که می‌توان با رعایت برخی موارد از آن جلوگیری نمود. از جمله دلایل و علت تیره شدن کرم پودر روی صورت و ماسیدن آن می‌توان به عدم انجام پاکسازی صورت، استفاده بیش از حد از کرم، آماده نبودن پوست برای آرایش، دمای هوا و تعریق پوست، عدم پخش صحیح کرم پودر و …اشاره نمود. در ادامه این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان بیشتر به علت سیاه شدن پوست بعد از کرم زدن اشاره خواهیم کرد.

علت تیره شدن کرم پودر روی صورت و ماسیدن آن

در زیر به علت سیاه شدن ناگهانی پوست صورت بعد از کرم زدن و ماسیدن کرم روی پوست و راهکارهایی برای جلوگیری از تیره شدن کرم پودر اشاره می‌کنیم:

کثیف بودن پوست صورت

قبل از هر نوع میکاپ و آرایش باید از تمیز بودن پوست صورت خود اطمینان داشته باشید. یکی از دلایل و علت تیره شدن کرم پودر روی صورت و ماسیدن آن، تمیز نبودن پوست است. برای تمیز کردن پوست باید آن را با شوینده‌های مناسب برای از بین رفتن چربی اضافی و باکتری روی پوست بشورید. بدین ترتیب چربی پوست و چربی کرم پودر ترکیب نمی‌شود. این روش بهترین راهکار برای جلوگیری از تیره شدن کرم پودر  روی پوست است.

خشکی پوست علت تیره شدن کرم پودر

درصورتی که پوست پوست مرطوبی داشته باشید دیگر حتی نیازی به زدن کرم پودر نخواهید داشت. برای مرطوب کردن پوست بهتر است از آبرسان برای پوست صورت و بالم لب برای رطوبت رسانی به لب‌ها استفاده نمود. آبرسان علاوه بر سلامت پوست، برای بهتر خوابیدن کرم پودر روی صورت بسیار گزینه عالی می‌باشد و آرایش را با دوام می‌کند. با استفاده از آبرسان پوست چربی کرم پودر را جذب نخواهد کرد. البته بدین منظور باید از کرم مرطوب کننده ای که پوست را تیره نکند استفاده نمود.

استفاده از پرایمر قبل از زدن کرم پودر

یکی از محصولاتی که سبب پر شدن منافذ پوست می‎شود، پرایمر است. استفاده از پرایمر موجب یکسان شدن سطح پوست و ماندگاری بیشتر آرایش تابستانی، آرایش اداری و … خواهد شد.

استفاده اصولی از کرم پودر

در انتخاب کرم پودر باید به تناسب و هماهنگی رنگ کرم پودر با رنگ طبیعی پوست توجه شود. همچنین علاوه بر رنگ توجه فرمولاسیون کرم پودر نیز مهم است. برای پوست های مختلط کرم پودر نیمه مات، برای آرایش پوست خشک کرم پودر براق و برای پوست چرب کرم پودر مات مناسب است. برای تست کرم پودر باید مقداری از آن را روی دست بزنید و در زیر نور خورشید رنگ آن را ببینید. درصورتی که تغییر رنگ نداد مناسب است.

میزان کرم پودر

برای زدن کرم پودر باید مقدار مشخصی روی صورت بزنید. زیرا استفاده بیش از حد از کرم پودر موجب ضخامت پوست و غیرطبیعی به نظر رسیدن آن می‌شود. همچنین زدن زیاد کرم پودر سبب تیره شدن کرم پودر روی صورت می‌شود.

عدم استفاده درست از پد علت گلوله شدن کرم روی صورت

برای پوست‌های چرب، بیوتی بلندر و پد باید خشک باشد. زیرا چربی پوست را نمایان و موجب ماسیدن کرم پودر روی صورت می‌شود. اما برای پوست های خشک و نرمال، نباید پد را مرطوب کرد. همچنین باید به صورت ضربه‌ای و دورانی پد را روی کرم بزنید تا کرم روی پوست حالت طبیعی‌تری داشته باشد. کشیدن پد روی صورت دلیل و علت گلوله شدن کرم روی صورت و ظاهری غیر طبیعی می‌شود.

عدم استفاده از تثبیت کننده علت سیاه شدن پوست بعد از کرم زدن

بعد از اتمام میکاپ، برای عدم تیره شدن کرم پودر و افزایش ماندگاری و فیکس کردن آرایش باید از اسپری تثبیت کننده یا پودرهای شفاف تثبیت کننده استفاده شود. برای استفاده از این پودرها بعد از کرم باید براش را آغشته به پودر کرده و به صورت بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *