مقالات

آرایش پوست حساس و دارای جوش

آرایش پوست حساس

برای آرایش پوست حساس باید نکات آرایشی مهمی را رعایت کنید تا پوست دچار التهاب و مشکلات پوستی نشود.  به طور کلی افرادی که پوست حساسی دارند باید از لوازم آرایشی که کمتر ایجاد آلرژی می‌کند، استفاده کنند. لوازم آرایشی این افراد باید توسط متخصصین پوستی تست شده باشد و دارای برچسب غیر آلرژی‌زا باشد. عدم استفاده از این گونه لوازم آرایش سبب ایجاد مشکلات پوستی برای افراد دارای پوست حساس می‌شود. یکی از این مشکلات آبریزش چشم‌ها یا جوش پوستی است. در ادامه این مطلب از سایت آزاده بدخشان، بهترین میکاپ آرتیست زاهدان بیشتر با آرایش پوست حساس و نکات مهم آرایش پوست های حساس آشنا خواهید شد. خانم آزاده بدخشان بهترین میکاپ عروس در زاهدان را برای پوست های حساس انجام می‌دهند و از لوازم آرایشی غیر آلرژی زا برای این افراد استفاده می‌کنند.

بهترین میکاپ آرتیست با نوع پوست افراد آشنا است و برای میکاپ عروس از لوازم آرایشی مرتبط با نوع پوست استفاده می‌کند. پس حتما در زمان خرید لوازم آرایش به تمامی این نکات توجه کنید. به همین دلیل برای افرادی که پوستی حساس دارند در این مطلب از وب سایت آزاده بدخشان به بیان نکات مهمی برای میکاپ پوست حساس به طور کامل پرداخته‌ایم.

نحوه آرایش پوست حساس

برای پوست حساس باید لوازم آرایشی دارای کمترین میزان حساسیت را استفاده کنید. در این صورت پوست، دارای جوش نمی‌شود و لطافت و نرمی بیشتری دارد. به همین دلیل حتما از لوازم آرایشی استفاده کنید که باعث تحریک پوستی نشود. به طور کلی بهتر است از محصولات ضد پیری استفاده کنید. محصولات ضد پیری دارای رنگدانه‌هایی هستند که پوست را تحریک نمی‌کنند. برای پوست حساس از کرم‌هایی با نگهداری کمتر استفاده کنید. برای اطلاع از این موضوع مقداری از کرم را به پشت گوش بزنید. سپس اجازه دهید تا شب روی پوست باقی بماند. اگر پوستتان واکنشی به آن نشان نداد، می‌توانید از آن استفاده کنید.

نکات آرایشی برای پوست های حساس

در ادامه به مراحلی درباره میکاپ پوست حساس میپردازیم تا میکاپ بهتری را انجام دهید:

استفاده از لوازم آرایشی مناسب از نکات آرایشی برای پوست حساس

قبل از خرید لوازم آرایشی باید ابتدا پوست خود را بشناسید. برای اینکه متوجه شوید پوست حساسی دارید یا خیر ما در زیر مواردی را آورده‌ایم تا متوجه پوست حساس خود شوید. (حتی اگر یکی از این موارد زیر را داشتید دارای پوست حساسی هستید.):

  • اگر بر اثر بو و رایحه لوازم آرایش پوستتان دچار التهاب و سوزش می‌شود، دارای پوست حساسی هستید و باید برای میکاپ پوست حساس از محصولات فاقد رایحه استفاده کنید.
  • بیماری‌های پوستی مثل اگزما یا روزاسه دارید.
  • نسبت به ترکیبات الکلی و لایه بردارهای قوی حساس هستید.

چنانچه نکاتی را درباره محصولات و لوازم آرایشی بدانید کیفیت آرایش بهتری دارید. همچنین پوست سالم‌تر و شاداب‌تری خواهید داشت. همچنین برای میکاپ پوست حساس بهتر است نکاتی را بدانید و مراقبت‌هایی را انجام دهید تا دچار تغییرات پوستی نشوید.

عدم استفاده از محصولات حاوی الکل

چنانچه پوست حساسی داریداز محصولات پوستی استفاده نکنید. زیرا محصولات حاوی الکل باعث تحریک پوست، خشکی و گاهی افزایش ترشح چربی در پوست می‌شود. بر اساس گفته‌های دکتر ماهتو، محصولات حاوی الکل  زیرسبب ایجاد مشکلاتی برای پوست‌های حساس می‌شود:

  • اتانول یا الکل اتیل
  • متانول
  • الکل دناتوره
  • الکل ایزوپروپیل
  • عدم استفاده از محصولات حاوی عطر و رایحه

پوست حساس، واکنش‌های شدیدی نسبت به محصولات دارای عطر و رایحه نشان می‌دهد. به طور کلی اغلب افرادی که به عطر حساسیت و آلرژی دارند افراد دارای پوست حساس هستند. این آلرژی می‌تواند باعث قرمزی، التهاب و مشکلات پوستی برای این افراد شود. پس برای پوست حساس به سراغ این محصولات نروید.

استفاده از لوازم آرایش ضد حساسیت برای پوست و چشم حساس

بافت محصول اهمیت زیادی در آرایش دارد. باید بدانید که آیا محصول مورد نظر بافت سختی دارد یا نرم؟ آیا به راحتی بر روی پوست پخش می‌شود یا خیر؟ بافت نرم راحت‌تر پخش می‌شود و پوشانندگی بهتری برای میکاپ دارد. لوازم آرایش ضد حساسیت برای آرایش چشم حساس بسیار عالی است. چراکه چشم‌ها دچار آبریزش نمی‌شوند و اطراف پوست پلک دچار چین و چروک نمی‌شود.

تست محصول آرایشی

حتما قسمت کوچکی از هر محصولی که می‌خواهید خریداری کنید را روی بخش کوچکی از صورت تست کنید. برای مثال زمانی که می‌خواهید کانسیلر را برای آرایش پوست حساس خریداری کنید آن را تست کنید تا از رنگ انتخابی آن مطمئن شوید. همچنین می‌توانید واکنش‌های پوستی خود با آن محصول را ببینید. اما اگر نمی‌خواهید بر روی پوست صورت خود امتحان کنید حتما بر روی پشت دست تست کنید. بعد از 10 دقیقه اگر واکنش آلرژیکی نداشتید می‌توانید از آن در تمام سطح پوست استفاده کنید. این کار سبب می‌شود تا یک بار هم که شده بافت محصول را ببینید. در کل بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها توصیه می‌کنند که از لوازم آرایشی دارای مواد کاملا طبیعی و مواد معدنی برای پوست حساس استفاده کنید. معمولا چنین لوازم آرایشی حالت پودری دارند تا کمتر به پوست نفوذ کنند.

استفاده از مرطوب کننده مناسب

شما باید یک مرطوب کننده مخصوص پوست های حساس انتخاب کنید. چراکه مرطوب کننده‌های معمولی می‌توانند باعث واکنش هایی مثل قرمزی و ملتهب شدن پوست، خارش و سوزش آن شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *